יום שבת, 22 במרץ 2014

האם משתלם למכור את הספרים שלכם ברשתות הספרים הגדולות?

אחרי שהשקענו כל כך הרבה בהפקת הספר, כתיבתו וכעת הגשמנו את החלום להוציא אותו לאור
נשאלת השאלה איך מוכרים אותו בחנויות הספרים? האם ידעתם לדוגמה שרשתות הספרים אינן משלמות על הספרים מראש? אלא רק על אלו שלבסוף יימכרו? שיטה זו הידועה בשם קונסיגנציה (משגור) הנה שיטת העבודה של רשתות הספרים והיא נועדה לצמצם את הפסדי הרשת בכך שאת כל הסיכון הסופרים לוקחים על עצמם. (אלא אם הוציאו את הספר בהוצאה גדולה ומוכרת שלקחה את עלויות ההפקה והשיווק על עצמה). שיטת הקונסיגנציה בעצם גורמת לכם להמר על כל הקופה. על מנת שהספרים שלכם יוצגו על מדפי חנויות הספרים אתם משקיעים את הכסף פעם אחת על הפקת המלאי, פעם שנייה על העמדתו על מדפי החנויות - מבלי לדעת האם הספרים כלל יימכרו (יש שיטות רבות לעזרו למכירות הספרים ואתם מוזמנים ליצור קשר כדי ללמוד אותם ולהפוך את העסקאות שלכם ליותר כדאיות ורווחיות). וזאת מבלי שישלמו לכם עבורם ופעם שלישית בתנאי התשלום. אם חשבתם שתקבלו את התשלום במזומן לאחר שהשקעתם כל כך הרבה - חשבו שנית. חנויות הספרים מנהלות עסק מדוקדק שיודע היטב לקחת את כל הסיכונים על חשבונכם. את התשלום תקבלו כמה חודשים לאחר מכירת הספרים בזאת בהתאם להסכם עליו חתמתם. 

במהלך השנים ולאור ניסיון רב שרכשתי ראיתי איך ספקים רבים מתחלפים ברשתות ולא פעם מכרתי זיכיון לחברה המייצרת ספרים ומוצרים נוספים כגון משחקי קופסה, פזלים, מדבקות קיר, מוצרי יצירה, תמונות קנבס לצביעה, סימניות, מגנטים, אקססוריז שונים המתאימים לחנויות הספרים, כרטיסי ברכה ועוד המון מוצרים שונים של המותג שלי "טרובדור" שטענו שהעבודה עם הרשתות הגדולות אינה רווחית כלל ובפעמים מסוימות אפילו יכולה למוטט עסקים שאינם ערוכים לכך ואין להם את יכולת המימון שהרשתות מצריכות ממך.

זאת עוד לפני שאני בכלל מדבר על החזרות, פגמים, גנבות, שינוע ועוד סעיפים רבים שיש לתת עליהם את הדעת לפני שנכנסים לעבודה מול החנויות.

כמו כן כדאי לדעת היטב עם איזה מפיץ לעבוד, עם מי מרשתות הספרים עדיף להתחיל, מהם תנאי ההסכם ועל מה כדאי לשים את הדעת כשמתחילים במשא ומתן, איך להגיע מוכנים למשא ומתן עם רשתות הספרים, מפיצים, איך למכור זיכיונות לחברות שיכולות להגדיל לכם את העסק ועוד המון זוויות והיבטים כדי שתוכלו להצליח בפחות זמן, תוך הצאת פחות כסף ותגדילו את הסיכויים שלכם להצליח בגדול!

אם אתם רוצים לדעת איך למכור יותר ספרים, איך עושים את זה נכון ואיך בונים צוות עבודה מנצח שיעזור לכם למכור, למנף ולבנות אתכם כמומחים ואוטוריטה בתחום הידע שלכם אל תתמהמהו ופשוט בואו ללמוד איך עושים את זה נכון. במפגשי הליווי שלי סופרים רבים, אנשי מקצוע שונים ואף עסקים קטנים וגדולים אני אלווה אתכם צעד אחרי צעד ואספק לכם את כל התשובות מניסיוני הרב שעזר למכור אלפני סוגים של מוצרים ולמעלה ממיליון ספרים בארץ ובעולם.

הרבה פעמים אנשים מחכים ומחכים, מנסים ללמוד איך למכור את הספרים שלהם על בשרם ומפסידים הרבה מאוד כסף וזמן מסיבות שאינני מבין! חלקם אף מגיעים אלי לאחר שיצרו לעצם עסקה שלא ניתן לתקן אותה (אחריב על כך בפוסטים הבאים). כשאני זקוק למידע כדי להתקדם בעסקים אני תמיד מחפש את האדם שכבר עשה את זה ומשלום לו כדי ללמוד ממנו כל מה שיוכל לסייע לי! פעמים נדירות העלות ששילמתי למומחים בתחומים שונים היתה גדולה מזו שהרווחתי מהידע שלהם!

הנה 3 טיפים יישומיים שתוכלו ליישם כדי לעשות את הדברים בצורה יעילה והימנע מכשלונות ולהגדיל את הסיכוי להצליח בתחום הספרים:

1. לימדו את הנושא, אל תיכנסו אליו ללא למידה, השוואות ושיחות עם אנשים שכבר עשו את זה.
2. אם אין לכם את הזמן ללמוד בעצמיכם תנו למישהו אחר שמבין לעשות את העבודה עבורכם.
3. אם אתם רוצים ללמוד לכו לאנשי מקצוע שמבינים שילמדו אתכם או לפחות יתנו לכם כלים לעבוד איתם, יכוונו אתכם לשאול את השאלות הנכונות או אפילו תנו להם הסכם לעבור עליו ולתת לכם חוות דעת לפני שאתם חותמים עליו

לתשומת ליבכם!
הרבה אנשים הולכים ומשלמים כסף עבור ידע כשהם פונים לאנשים שקוראים לעצמם "מומחים" אבל לא באמת עשו זאת בעצמם! אם יש משהו שלמדתי במהלך השנים זה לעבוד רק עם אלו שעברו והצליחו בעצמם! אלו שלא (וכדאי לשאול את השאלות האלו כשאתם פונים למומחים שונים) ולא להתבייש לשאול - האם הצלחת באופן אישי? כמה ספרים באמת מכרת? תתפלאו לגלות שמעטים הם אלו שבאמת יכולים ללמד אתכם מניסיון אישי. אני מכיר "מומחים" שעוסקים בייעוץ בתחום הספרים אבל לא יודעים כלל למכור ספרים ואת הספרים שלהם הם לא הצליחו למכור בעצמם. זה דבר מדהים - לחלקם אפילו יש לקוחות והם איכשהו מנהלים עסק סביב זה - מבלי לייצר תוצאות ללקוחות שלהם! 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה