יום שלישי, 18 בנובמבר 2014

איך לקרוא מהר יותר, להבין ולזכור טוב יותר - סמינר פוטורידינג


כששמעתי על שיטת פוטורידינג ידעתי שמצאתי את הנושא הבא שאחקור. מסרטון שראיתי הבנתי שאפשר להכפיל, לשלש ועם אימון אף להצליח לקרוא פי עשרות מונים מהר ואיכותי יותר בעזרת שיטת הקריאה הייחודית הזו. התחלתי לחקור לעומק על השיטה, על מי שהמציא ופיתח אותה (דוקטור פול שילי) ולבסוף גם הגעתי לליאור רביד -הבחור שנסע לפגוש את פול שילי, ללמוד ממנו ואף הפך לזכיין הבלעדי של השיטה בישראל. כשהבנתי שישנו נציג של השיטה בישראל ידעתי שאני צריך להיפגש איתו בהקדם וללמוד ישירות ממנו להשתמש בשיטה. יכולת כזו המאפשרת קריאה מהירה וספיגת ידע בכזו מהירות היא יכולת שכל בעל עסק צריך שתהיה לו והראשון שיעשה את הצעד יקדים את המתחרים שלו ויעפיל למקום הראשון בתחומו.




תובנה זה היתה לי ברורה מהרגע שפגשתי את ליאור ושמעתי את סיפורו המרתק. היום אני מתחיל את היום השני בסמינר הפוטורידנג הרשמי האחרון שנפתח לשנת 2014 וביחד עם פתיחת הקורס אני בהתרגשות שיא. התכנים מרתקים ואני נהה מכל רגע. בולע את המילים ועוקב בשקיקה צעד אחר צעד אחרי הדברים שליאור אומר. יכולת למידה היא אחת התכונות החשובות ביותר בהתנהלות אפקטיבית. מחקרים מראים כי אנשים פרפקציוניסטיים משיגים פחות בחיים וכי אלו בעלי היכולות להסתגל במהירות ולעבוד על פי עקרון ה 80 20 של פארטו ואף קיצוני מכך. 90 10, 95 5 או אף קיצוני מכך 97 3 מצליחים להגיע לתוצאות טובות יותר תוך הרבה פחות מאמץ.

הפגישה עם ליאור וניק גולובניצ'י (מנכ"ל MYPE) היתה מרתקת בעיני ונוצר בינינו קשר מיוחד תוך זמן קצר. השניים הותירו בי רושם כי מדובר בשני בחורים צעירים, חרוצים וחדורי מוטיבציה להצליח. הם כל האמינו ביכולותיה המופלאות של שיטת הפוטורידינג עד שלא התאפקתי והחלטתי להצטרף לסמינר הפוטורידינג הקרוב שהציעו לקהל הרחב.

בסיומו של היום השני של הסמינר עוד לא באמת הרגשתי שאני כבר יכול לראות תוצאות אולם חלק גדול מתפישתה של השיטה הוא לשחרר ונסות לבטל את הדחף והרצון לקבלת תוצאות. זרמתי עם העניין כיוון שאני יודע שעל מנת להגיע לתוצאות תמיד ישנו צורך ביישום והפנמה. ליאור הקביל את זה לכך שהסמינר בדומה לטסט לרכב, לאחר שעוברים אותו עדיין יש צורך באימון רב עד לתחושת שליטה מלאה על הרכב. לכן למרות הרצון לראות תוצאות ידעתי והפנמתי שלאחר סיום הסמינר אמשיך לחקור את שיטות הלמידה שלמדתי ואנסה לבחון אותן ולראות כיצד הן פועלות עבורי, מהן ההתאמות שיש לעשות כדי שזה יעבוד עבורי (תמיד ישנו צורך בהתאמות אישיות) ולאחר שאתנסה בשיטת הקריאה הזו מספיק זמן אראה לבטח תוצאות. אציין בשלב זה כי התרשמתי מאוד מיכולתו של ליאור רביד להעביר את הסמינר בצורה מרתקת, עניינית, מלאת תוכן ויצירתית ביותר. גישתו של ליאור, הידע האין-סופי שהפגין, הסבלנות הרבה גורמו ליום לעבור במהירות הבזק ויצרה עבורנו, המשתתפים את הרעב והרצון העז לבצע את המשימות בצורה המיטבית ולהיפתח לשלל שיטות הלמידה החדשות והמרעננות והשונות מכל דבר שנתקלנו בו בעבר. כמו כן חשוב לציין כי במהלך כל היום הרגשתי שאני חושב המון, ושקיבלתי השראה רבה לאין-ספור כיוונים חדשים ומסקרנים שאחקור בהמשך הדרך. במהלך היומיים האלו כתבתי רעיונות ונושאים רבים שרשמתי לי על דף שאעמיק בהם בהמשך.


הספר במרכז התמונה - 24/8 - איך לייצר יום נוסף בשבוע ולהיות מגה-אפקטיבי

כמו כן אציין כי בין הספרים המופלאים שהוצגו על שולחן הספרים שבחדר כגון "הסוד", "חשוב והתעשר" "4 שעות עבודה בשבוע" מהם יכלו לבחור משתתפי הקורס כדי לקרוא במהלך הסמינר הוצגו גם שלושת ספריי וביניהם ספרי 24/8 העוסק באפקטיביות כמפתח ליצירת חופש כלכלי אשר בו תמצאו פרק שלם העוסק בשיטת הפוטורידינג אותו כתב ליאור רביד

לאנרגיות התוססות של ליאור הצטרף גם ניק גולובניצ'י - מנכל MYPE אשר דאג גם הוא להעלות את האנרגיות במהלך הקורס ולספק מידע מרתק אודות החוויות האישיות שלו משימוש בשיטת הפוטורידנג אשר מאפשרת לו כבר היום לקרוא ספרים עבי כרס בשעה או שעתיים במקום בעשר שעות - הזמן שלקח לו לקרוא ספרים מסוג זה בעשר שעות. נתון מסעיר ומעורר השראה לכל הדעות. הדינמיקה בין השניים, האנרגיות החיוביות שלהם והרצון שלהם להעביר את הידע והניסיון שלהם אלינו הפך את כל החוויה לעוצמתית הרבה יותר. המשתתפים הגיבו לכך בצורה טובה ואווירת הלמידה היתה חיובית ונעימה ביותר - דבר חשוב ביותר וקריטי בעיני לסביבת למידה שאליה יש לשאוף. התחרותיות שיש בעולם האקדמי בו אנשים תולשים דפים מספרי עיון רק כדי להצליח במבחן הקרב על חשבון הסטודנטים האחרים שבכיתה הוא זכרון שהעלה ליאור והזכיר לי את ימי הלימודים שלי באקדמיה לאומנות - בצלאל שלמרות שתופעה זו לא הורגשה שם בצורה כה דרמטית מידי פעם יכולתי למצוא עמודים חסרים בספרי העיון שהיו אמורים לעזור לנו להתכונן למבחנים  השונים.

היום השלישי היה לא פחות אינטנסיבי מהיום הקודם לו. יום זה נועד יותר ליישום השיטה ולתרגול. במהלך יום זה התחלתי לראות ולחוש בתוצאות ראשונות ושיפור משמעותי ביותר ביכולתי לקרוא. החלטתי דווקא לקחת ספר קטן ובחרתי בספר "ארבע הסכמות" של דון מיגל רואיס. ספר קטן לכל הדעות. את הספר בן ה 100-110 עמודים סיימתי לקרוא תוך 35 דקות. מה שהיה מרתק עבורי הוא שרמת ההבנה והריכוז שלי היו גבוהות ביותר והצלחתי להבין בקלות ולהפנים בצורה הרבה יותר קלה ותוך פחות מאמץ ממה שהייתי מצליח אילו הייתי מנסה לקרוא את הספר לפני השתתפותי בסמינר. לא מדובר כאן על קריאת ספר ברגע. אבל איכות ספיגת המידע, היכולת שלי לדבר על הספר, לסכם את התכנים שקראתי בצורה הרבה יותר מדוייקת היא שיפור משמעותי עבורי שאני יכול לומר בוודאות שקשור ביותר לשיטות ולטכניקות שקיבלתי במהלך הסמינר וכמו כן כי מדובר רק בניצן ראשון שילך ויתעצם ככל שאתרגל את השיטה יותר ואקרא יותר ספרים.

את הסמינר סיימנו עם תרגיל מיוחד שערכו עבורנו ליאור וניק ולפני שהלכנו קיבלנו תעודות הסמכה של שיטת הפוטורידניג של ד"ר פול שילי היקר.



אמשיך לעדכן אתכם על ההתפתחות ביכולות הקריאה שלי ועל איך שיטת הפוטורידניג משפיעה על חיי ועשוייה להשפיע על חייכם שלכם.

מזמין אתכם ללמוד עוד ועוד.. 
לשפר את היכולות שלכם בכל תחום שמעניין אתכם
וכמובן ללכת ולהתנסות בשיטת הפוטורידינג שתעזור לכם לקרוא טוב יותר, תוך פחות מאמץ ובמהירות גדולה יותר!

שלכם
עמית אופיר

רוצים לקבל עדכנוים שוטפים, טיפים והמון חומר להשראה?
הצטרפו לדף האוהדים שלי "הכל אפשרי" בפייסבוק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה