יום שני, 25 במאי 2015

איך ליצור יום נוסף בשבוע ולהיות יותר אפקטיביים בחיים ובעסקים!

המפתח הראשון להצלחה הוא היכולת להיות אפקטיבי! אין זה משנה באיזה תחום אתם מחפשים להצליח יותר. הנה כמה נקודות למחשבה איך תוכל ליצור יום נוסף בשבוע ולהיות מגה-אפקטיבי בכל תחום החיים שלך!


במשך השנים פנו אליי אנשים רבים בבקשה לסייע להם בתחום האפקטיביות.
אחד הנושאים שחזר אצל מרביתם הוא התחושה שהם עובדים קשה מאוד, אולם לא מצליחים לייצר תוצאות מספקות.
כשניסיתי להבין מה הגורם העיקרי לכך הבנתי שמדובר בנושא הדיוק:
ראשית, אנשים משקיעים אנרגיה אדירה שאינה ממוקדת
ואינה מושקעת במקום הנכון. לכן אנרגיה זו מתבזבזת וגורמת
לעייפות, לתסכול ולתחושות שליליות שונות. במקרים רבים
אנשים מעדיפים להשקיע הרבה יותר אנרגיה מהנדרש כיוון
שהם אינם מבצעים בקפידה את שלב התכנון והחשיבה ולכן
גם במקרים אלו הם אינם מגיעים לתוצאות הרצויות.
כמו כן אנשים לוקחים על עצמם הרבה יותר מדי משימות
הגורמות להם לעבוד בלחץ ולחוש תסכול וחוסר הצלחה
לעמוד ביעדים שהציבו לעצמם.
אם אבקש ממך בתחילת היום לכתוב את הדברים ואת
המשימות שאתה חושב שתוכל לבצע במהלך היום, סביר
להניח שתרשום אחת משתי אפשרויות:
רשימה קצרה מדי – אשר תגרום לך לחוש סיפוק שעמדת
ביעדים ובמשימות, אך למעשה לא תגרום לך לצאת מאזור
הנוחות כדי לייצר הישג ראוי.
רשימה ארוכה מדי – אשר תגרום לך תסכול מכיוון שבסוף
היום תחוש שלא הספקת כלום. כמו כן עקב ריבוי המשימות
שתנסה להשלים, תיווכח לגלות שגם את אלו שעשית במלואן
לא ביצעת היטב. תחושה זו יכולה לגרום לך לאחר לפגישות,
לישון פחות, לעבוד יותר שעות ובסופו של דבר אף לוותר
ולפרוש. השאיפה היא להגיע לרשימה המדויקת ביותר
שתצליח להוציא ממך את המיטב ולשם כך דרוש אימון רב,
תרגול, היכרות מעמיקה עם יכולותיך ועם קצב העבודה שלך
ויכולת לחמוק מהסחות דעת במהלך היום.
בוא ואתן לך דוגמא כיצד ניתן למתוח את הגבולות שלך ולהשיג יותר תוצאות בחיים שלך, בקריירה ובעסקים למרות שנדמה לך שאין לך עודף זמן.
בתחילת אפריל שנת 2014 החלטתי לכתוב ספר בנושא אפקטיביות
למרות שבאותה תקופה הייתי מאוד עמוס ועסוק החלטתי שהתועלת שהוא יביא לחיי ולחייהם של אנשים שיקראו אותו
היא מספיק גדולה כדי שאנסה לכתוב אותו למרות העומס הגדול שהיה לי באותה תקופה.
לכתוב ספר? אתה שואל את עצמך? כתיבת ספר אורכת למרבית האנשים מעל שנה מאומצת
ובמקרים מסויימים גם יותר! 
איך אוכל להוציא לאור את הספר עם כל המשימות האחרות שהיו לי לעשות, אתה שואל?
ובכן החלטתי לאתגר את עצמי והצבתי לי יעד שעבור הרבה אנשים נראה בלתי אפשרי.
החלטתי שאת הספר אכתוב במשך לא יותר מחודש.
ההגיון שעמד מאחורי החלטה הזוייה זו היתה להראות קודם כל לעצמיולאחר מכן לאחרים
שאם עובדים בעזרת שיטות עבודה אפקטיביות ניתן לעשות את הבלתי אפשרי
מה שהיה לי חשוב הוא שאת כל הדברים שמפריעים לי בתהליך הכתיבה וביישום הפרויקט
אתוב בתוך הספר ובעזרת השיטות שאותן אני מלמד - אצליח לעמוד במשימה!
במהלך כתיבת הספר נתקלתי ביותר מ 60 מכשולים שהפריעו לי פעם אחר פעם
להתרכז, שאבו ממני זמן וניסו להרחיק אותי מלהשלים את המשימה.
היה זה אתגר רציני ביותר אולם עמדתי בו בגבורה ולאחר 23 ימים
השלמתי את המשימה לאחר שכתבתי יותר מ 150 עמודים.
כתיבתו נעשתה בזמנים המתים שבין פגישות, ניהול העסק וחיי האישיים
שימוש בכל השיטות המפורטות שבו.
למרות שתהליך הוצאה לאור של ספר הוא תהליך המוכר לי
ועשיתי אותו פעמים רבות במהלך השנים כאשר הוצאתי לאור ספרים אחרים שלי 
וכמו כן עזרתי לרבים מלקקוחותיי לעבור את התהליך ולהוציא לאור את ספריהם,
האתגר השתלם והספר יצא לאור! 
את הספר הזה התחלתי לכתוב ב 1.4.2014- במטרה לסיים את
שלב הכתיבה תוך פחות מחודש, להוציאו לאור בעברית
ובאנגלית בתוך זמן קצר, ומיד לאחר הוצאתו לאור לעשות את
הנדרש כדי להפוך אותו לרב מכר בזמן הקצר ביותר כפי שעשיתי בספרים רבי מכר אחרים שלי בעבר.
אתה בטח אומר לעצמך - טוב הוא יודע איך לכתוב ספרים אז בטח שהצליח
או אולי אתה אומר לעצמך - איך זה קשור לחיים שלך? ואיך אתה יכול ליישם את זה כדי להשיג את המטרות שלך
לשם כך תן לי להסביר לך מהי בעצם ההגדרה שלי לאפקטיביות ומה מבדיל אותה מלהיות מגה-אפקטיבי?
אז הנה זה - על רגל אחת:
ההגדרה שלי לאפקטיביות היא "הדרך הטובה ביותר, המהירה
ביותר, הקצרה ביותר, היעילה ביותר והזולה ביותר שתמצא,
שבה תשקיע מינימום מאמץ ותקבל בתמורה מקסימום תוצאה
רצויה המחוללת שינוי".
עכשיו כשאתה יודע כיצד אני מגדיר את המילה אפקטיביות
יהיה לך קל יותר לבחון את הפעולות שאתה עושה על פי
הגדרה זו. כך תוכל לפסול פעולות לא אפקטיביות שאתה
מבצע ולהחליף אותן בפעולות יעילות יותר.
בוודאי שמת לב שאני משתמש במושג הפרטי שלי "מגה-
אפקטיביות".
מושג זה מבחינתי לוקח את המונח "אפקטיביות" צעד אחד
קדימה. ההבדל בין שני המונחים הוא היכולת לבצע השקעה
אחת ולקבל בתמורה תוצאות רבות, והשינוי שהיא תחולל
יתרחש שוב ושוב ובצורה אוטומטית.
ככול שתרכוש מיומנות ביצירת פעולות מסוג זה, כן יגדלו
הכישורים שלך להתנהל בצורה מגה-אפקטיבית ותוכל לבנות
לעצמך חופש כלכלי, קריירה יציבה וזמן פנוי.
לפעולות אלו אני קורא "פעולות דומינו" ובספר 24/8 אני מרחיב על השימוש בהן.
פעולות דומינו יוצרות זמן, הן למעשה מכונות זמן 
ושימוש בהן עשוי לייצר לנו זמן בשני אופנים:
האחד - לקצר את הזמן: לקצר את זמן הדגירה של תהליכים ולהאיץ את הבשלתם.
במקום לעבוד על פרויקט זמן ממושך תוכל בעזרת פעולות אלו לסיים את הפרויקט בזמן קצר
ובכך להתעלות מעל לחתרות שלך בעסקים מצד אחד או לפנות לעצמך זמן לדברים אחרים.
השני להאריך את הזמן: להאריך את הזמן שבו נוכל יכול להיות אפקטיביים, בין אם מדובר בריכוז טוב יותב,
ניצול טוב יותר של הזמן או אפשרות להמינע מהסחות דעת ובזבזני זמן שונים ומשונים.
לכן אם חשוב לכם להיות יותר אפקטיביים, להשיג את המטרות שלכם ולייצר שיאים בחיים ובעסקים שלכם 
קריאת הספר "24/8 - איך ליצור יום נוסף בשבוע ולהיות מגה-אפקטיבי" היא צעד חשוב בהצלחה שלך!
אני מאחל לך שקריאתך בספר זה תגרום לך להתחייב לעצמך
לחיות חיים של שליחות ולהפסיק לחיות חיים של פשרות.
שים לב כי הספר 24/8 הוא הספר הראשון בטרילוגיה של ספרים (שלושה ספרים) שנועדה לעזור לך
לבנות לך סגנון חיים בריא וחלומי בו תוכל לבנות לך חופש כלכלי וליהנות מחייך הרבה יותר!

המאמר נכתב בלשון זכר אולם מיועד כמובן גם לנשים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה