יום שני, 25 במאי 2015

האם ומתי עדיף להזמין איש מקצוע ואיך תוכלו להיות מגה-אפקטיביים ולהשיג הרבה יותר בחיים, בקריירה ובעסקים!

הספר רב המכר שיעזור לכםלהיות הרבה יותר אפקטיביים
הרבה אנשים מבזבזים זמן יקר על המתנה לאנשים אחרים שיעשו את הדברים עבורם רק כיוון שהם אינם יודעים מה לעשות ומפחדים ללמוד משהו חדש או אולי מאמינים שתמיד כדאי לקחת איש מקצוע שיודע מה הוא עושה . במקרים מסוימים ניתן לחסוך זמן יקר אם רק תבדקו מה בדיוק צריך לעשות בפרויקט, לא תפחדו לשאול שאלות ותאמצו לעצמיכם את תכונת הסקרנות. החשש לעשות טעות הוא מובן מאוד אולם במקרים רבים הוא הופך אותנו לאנשים פחות אפקטיביים, מותיר אותנו פאסיביים וגורם לנו לחוש חסרי אונים. אנשי המקצוע מסתתרים לרוב מאחורי מילים גבוהות ומושגים מעורפלים שלמישהו מהצד נשמעים גדולים ומרתיעים. כך הם מצליחים למכור לנו את שירותם ולכן האינטרס הגדול שלהם הוא שלא נבין מה הם עושים ותמיד נהיה תלויים בהם. לכן אם אתם רוצים להיות הרבה יותר אפקטיביים חשוב שתדעו מתי שווה לכם וכדאי שתלמדו את מושגי היסוד והשפה המקצועית של תחום חדש ומתי עדיף לקרוא לאיש מקצוע ולחסוך זמן רב וכסף על ידי כך. פעמים רבות תגלו שמאחורי המילים הגבוהות מסתתרים דברים פשוטים ופעולות בסיסיות שעם אימון קל תוכלו גם אתם לבצע אותם באותה המידה בדיוק כמו אנשי המקצוע. אחד השיקולים שלי לבחון האם ללמוד תחום חדש או למצוא איש מקצוע הוא האם אני אצטרך לחזור על הפעולה יותר מפעם אחת. כאשר אני ניגש לפרויקט שבו פעולה מסויימת חוזרת מספר רב של פעמים אני נוטה ללמוד בעצמי כיצד לבצע את הפעולה. לעתים אני מזמין איש מקצוע שילמד אותי לעשות את הפעולה פעם אחת כמו שצריך ואחר כך משתמש בידע הזה פעם אחר פעם. לעומת זאת אם מדובר בביצוע מטלה חד פעמית סביר שיהיה חסכוני ואפקטיבי יותר להזמין איש מקצוע ולא להשקיע שעות רבות בלימוד ידע שלא יעזור לי בהמשך. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה