יום חמישי, 24 בספטמבר 2015

למה יש הוצאות לאור ש"מוכרות" לנו שקרים והטעיות

Several Books About a Buddhist Philosophy -:- 2845
השבוע נתקלתי בעוד פרסום הזוי של הוצאה לאור בישראל - לא אומר את שמה

אשר פרסמה שאלות שחובה לשאול לפני שבוחרים הוצאה לאור.
קראתי את השאלות ונדהמתי כמה הטעיה יש בהן!


מה שעצבן אותי בפרסום הזה היו שני דברים!

1. פורסמו רק השאלות ללא התשובות (ברור לי גם למה הן לא פורסמו)

2. השאלות גורמות לכך שההוצאה תיראה מקצועית יותר אולם כשאני עובר על השאלות אני רואה שהן השאלות הלא נכונות וכי העובדה שאלו השאלות שנבחרו לייצג את אותה הוצאה לאור, מראה לי שוב כמה חובבנית ההוצאה לאור הזו וכיצד היא מטעה את הסופרים וגורמת להם לחשוב בצורה כל כך לא הישגית!


עבורי שאלות אלו מאוד מחשידות ולכן החלטתי לענות גם על השאלות האלו בקורס הספרים המקיף כדי שאנשים שלא מוכנים לקבל כמובן מאליו את הדברים ורוצים לקבל תשובות רציניות לשאלות הללו ולהבין איפה הפוקוס צריך להיות כדי שהספרים שלכם יימכרו ועם תשובות אלו והידע שתקבלו בקורס תוכלו ללכת למשא ומתן עם הוצאות לאור רציניות.



הנה כל הפרטים על הקורס הדיגיטלי המקיף ביותר שנעשה בתחום הספרים שיספק לכם מאות תשובות על כל השאלות שאי פעם נשאלתי על עולם הספרים! 



באופן אישי - שאלתי את עצמי אין-ספור פעמים מדוע ההוצאות לאור משקרות לנו או מעדיפות להציג לנו הסופרים את הדברים הלא חשובים כחשובים (פעמים רבות נתנו לי תשובות שהרבה סופרים לא רוצים להרוויח כסף, הם רק רוצים את ההכרה / החשיבות ולכן פחות משנה להם כמה יימכרו הספרים שלהם. יותר משנה להם שיהיה להם ערב הקשה מכובד)

הנה שתי התשובות שהצלחתי להגיע אליהן:
1. זה החלק האופטימי שבי - הן לא משקרות - זה פשוט מה שהן יודעות. וזה לא הרבה. הוצאות לאור בישראל עוד לא הבינו איך למכור ספרים ולכן הן מציגות את הדרך שבה הם עובדים כיוון שהן לא מכירות משהו אחר. 
2. זה החלק הראליסטי שבי שיודע כי האמת קצת פחות יפה וזאת לאחר שיחות רבות שניהלתי עם הוצאות לאור במהלך השנים. הן משקרות כיוון שהן הבינו שהרבה יותר קל למכור לסופר חלום ב 30,000 ש"ח במקום למכור אלפי ספרים כדי להגיע לאותה תוצאה. ולכן הפוקוס של הוצאות לאור רבות הן הגשמת החלום של הסופר ולא התמודדות עם הבעיה האמיתית - מכירת הספרים! בתחום זה הן חסרות יכולות וחבל שהן לא לומדות איך למכור יותר ספרים ומתמקצעות רק בתחומים הנוחים להם כגון: הרמת כוסית בערב השקה, תמונה עם הסופר המחויך והמאושר ביום ההוצאה לאור שהוא ערב מאוד מרגש עבור הסופר אבל התמונה הזו משתנה אחרי כמה חודשים כאשר מגיעים דוחות המכירות אבל אלו תמונות שפחות אוהבים להראות

סופרים יקרים - שימו לב עם מי אתם מחליטים לעבוד ועשו שיעורי בית לפני שאתם חותמים על הסכם!

אני מאמין כי האנשים שפתחו הוצאות לאור אוהבים את עולם הספרים וזו הסיבה שפתחו עסק בתחום זה. ואני מאחל שיעשו את מה שנדרש כדי לשפר את הדרך שבה הם מלווים סופרים. כאנשי מקצוע בתחום עליהם ללמוד כל הזמן כיצד להביא את ספריהם לקהל הרחב בארץ ובעולם. זו משימתם ואם יעשו כך שוק הספרים בישראל יראה הרבה יותר טוב. הלוואי שהוצאות לאור היו עושות תיאום ציפיות טוב יותר עם הסופרים כך שאלו יבינו בדיוק למה הם נכנסים ועל מה הם חותמים לפני שהם עושים זאת. 

לצערי, אין זו המציאות ואת זה אני מנסה בכל כוחי לשנות ולשפר. על ידי הנגשת הידע החשוב כל כך לסופרים! בדרך זו אני מאמין שעולם הספרים ישתנה וכתיבת ספר תהיה דבר ריווחי עבור הסופר והדבר יתגמל גם את הקהל הרחב שיוכל להיעזר בידע הכתוב בספרים!

חשוב לציין כי האחריות למכירת ספרים רבים היא גם באחריותו של הסופר וכי לשם כך כדאי להגיע עם ספר איכותי להוצאות לאור - ככל שתגיעו עם ספר יותר טוב להוצאה לאור הסיכוי שלו להימכר יגדל ולכן אם אתם סופרים היכנסו לקורס ולימדו איך לכתוב ספר בעל פוטנציאל גבוה יותר למכירה!








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה