יום ראשון, 20 בספטמבר 2015

איך לקבל ביקורות טובות לספר שלכם ב AMAZON / שיווק ספרים באמזון

הנסיון שלי עם מכירות ספריי באמזון הוא עשיר למדי. ספריי הגיעו למקומות הראשונים ברשימות רבי המכר בקטגוריות רבות, ביבשות שונות ובארצות רבות. במהלך שנתיים של עבודה מאומצת באמזון מכרתי זיכיונות רבים, הרצאתי במקומות שונים בעולם, חדרתי לרשתות מובחרות כגון WALMART ורשתות אחרות והכל בזכות היכרות מעמיקה עם עולם הספרים, ספרים מקצועיים ביותר ושיטות עבודה מדויקות. אם אתם רוצים להצליח עליכם לעבוד בצורה מדוייקת גם כן ואם תרצו עזרה וסיוע בשיווק הספרים שלכם באמזון - אל תהססו ליצור קשר ואשמח לסייע לכם בעניין. כמו כן אני ממליץ לכם על הקורס המקיף ביותר שנעשה בנושא הוצאה לאור של ספרים רבי מכר שקראתי לו "איך מכרתי מיליון ספרים ואיך גם אתם יכולים" בו אני מסביר לעומק על כל הנושאים החשובים בתחום הספרים ונותן מענה למאות השאלות החשובות ביותר שנשאלתי במהלך שנים רבות ושאלתי את עצמי במהלך השנים!


על מנת להצליח למכור יותר ספרים חשוב שתדעו איך לקבל ביקורות טובות באמזון.

אחד הפרמטרים החשובים להצלחתו של הספר שלכם הוא היכולת ליצור מוצר טוב. מוצר כזה שהקוראים ירצו לכתוב לכם תגובות וסיקורים טובים. כמי שקונה הרבה באינטרנט הביקורות שמשאירים אנשים על מוצרים שונים הן המדד הראשון שעליו אני מסתכל לפני שאני מבצע רכישה. לכן חשוב שהביקורות שתקבלו יהיו טובות ואם תצליחו במשימה זו תעלו את הסיכויים שאנשים נוספים יקנו את הספר שלכם ביתר קלות.



מטרתן של הביקורות היא לתת הסבר כיצד הספר עזר לאותו קורא כך שקוראים אחרים יוכלו להבין האם הספר יוכל לסייע גם להם. במידה והביקורת שנכתבה על הספר מסבירה בצורה מפורטת איך הספר עזר לאותו קורא להתמודד עם הבעיה שהיתה לו תיאום הציפיות בין הקונה הפוטנציאלי לבינך מתחדד וככל שהוא יותר ברור כך יהיו הלקוחות שלך יותר ויותר מרוצים. 


דבר זה חשוב ביותר, במיוחד כאשר שמו של הספר, הכריכה והמסרים יוצרים "הבטחה" כלשהי ללקוח
ניקח לדוגמה את ספרי רב המכר "24/8 - איך ליצור יום נוסף בשבוע ולהיות מגה-אפקטיבי" 
בספר זה אני מבטיח לקורא ללמוד איך יוכל ליהנות מיום נוסף בשבוע - הבטחה שקשה לעמוד בה! אולם בספר אני אכן מסביר כיצד ניתן לעשות זאת בצורה מדידה. ולכן התגובות שאני רוצה לקבל בספר זה הן של לקוחות שאכן קראו את הספר והצליחו להפיק את תועלת זו מהקריאה. במידה והספר אכן נותן את המענה והקוראים יהיו מרוצים מהספר התגובות שאקבל יהיו חיוביות ואנשים נוספים יירכשו את הספר ביתר קלות. במידה וההבטחה היתה מוגזמת ואקבל תגובות שליליות על הספר הנזק שיווצר לספר עלול לקלקל לי את הסיכויים למכור אותו ובשלב מסוים המכירות עלולות להאט ואף לעצור לחלוטין. חשוב מאוד שלא תבטיחו דברים שאתם לא יכולים לעמוד בהם ולספק. 



חשוב שתבינו שהכתיבה של הספר הינה רק השלב הראשון בתהליך היציאה שלו לאור ואם אתם רוצים שהספר שלכם יצליח עליכם לדאוג לכך שהתגובות שתקבלו יהיו מפרגנות, חיוביות ובעלות דירוג גבוה (חמישה כוכבים זה הדירוג הגבוה ביותר באמזון)

את הביקורות לספר אתם רוצים לקבל עוד בטרם התחלתם את תהליך ההשקה של הספר.

זיכרו - חייו של הספר ארוכים ותוכלו ליהנות ממכירות של הספר במשך שנים אולם הזמן החשוב ביותר בחייו של הספר הוא תחילת חייו. הימים הראשונים ליציאתו לאור ולכן אם תעשו את מה שצריך בימים אלו תצליחו לבנות לספר שלכם מוניטין חיובי - דבר שיעזור לכם למכור אותו במשך שנים!

חשוב להבין כי תחילת התהליך היא הקשה ביותר כיוון שזה מן שלב של ביצה ותרנגולת. מצד אחד אנשים לא קונים כיוון שאין ביקורות על הספר. מצד שני איך יכתבו ביקורות אם לא יקנו את הספר? האתגר הוא ליצור את הביקורות הראשונות ולאחר מכן התהליך יהיה קל יותר והביקורות יגיעו אליכם באופן טבעי. 

חשוב לדעת כי ישנם שני סוגים של ביקורות באמזון - ביקורות של אנשים שקנו את הספר (אומתה הרכישה) וכאלו שכותבים ביקורות אולם לא קראו את הספר (לא אומתה רכישה) 

כמובן שביקורת חזקה יותר היא ביקורת שאומתה הרכישה. הרי איך יכול אדם לכתוב ביקורת אם לא קרא את הספר? אולם למעשה גם ביקורות כאלו קיימות כיוון שישנם אנשים שקראו את הספר במקום אחר וכאשר ראו אותו באמזון החליטו לכתוב את דעתם עליו אולם לביקורת מאומתת - כזו שהמבקר גם רכש את הספר באמזון יש כמובן יותר כוח ומהווה הוכחה חברתית בעלת ערך רב יותר. 

יש הטוענים שאמזון משקללת את הדירוג של הספרים גם על פי כמות הדירוגים של הספרים, איכות הביקורות והציון המשוקלל של הספר. באופן אישי לא ראיתי התייחסות לכך אולם מבחינה פסיכולוגית כוחם של הסיקורים הוא חשוב מאין כמוהו. זו הסיבה שעליך לעשות כל מה שביכולתך לגרום לקוראים לכתוב לך תגובה על הספר ורצוי כמובן שתהיה תגובה חיובית וכל זאת - לאחר שהורידו את הספר או רכשו אותו בתשלום. בדרך זו התגובות שתקבל יהיו תגובות מאומתות. 

באמזון יש מיליוני ספרים ובכל יום עולים עוד ועוד ספרים ולכן מאוד קל להיאבד בין כל הספרים הללו ולא למכור אף לא ספר אחד. איך בכל זאת תתבלטו מעל כל שאר הספרים אתם בוודאי שואלים. לשם כך אני מציע לכם שוב להזמין את הקורס שלי "איך מכרתי מיליון ספרים ואיך גם אתם יכולים" ולהקשיב לשלל ההרצאות שלי בנושא כתיבת ספר רב מכר כיוון שתהליך המכירה מתחיל משמו של הספר, מילות המפתח שמכיל התיאור של הספר, הנושא של הספר, עיצוב הכריכה ועוד ועוד.... על מנת שתצליחו למכור עליכם לעשות את התהליך נכון כבר מההתחלה. באים אלי לקוחות רבים שיש להם כבר ספר - שיצרו אותו בדרכים שונות והוא לא נמכר להם בכלל. חלקם השקיעו עשרות אלפי שקלים בהפקתו וכעת הם היו רוצים למכור את הספר ללא כל שינוי - כמוצר מוגמר! אני מפציר בכם לרכוש את הקורס כדי שתצליחו בתהליך וכי הספרים שלכם יימכרו בכמויות! זו הסיבה שהשקעתי שנים מחיי כדי לבנות לכם קורס מקיף שיעזור לכם בדרך, יחסוך לכם כסף, זמן רב ויאפשר לכם ליצור ספר מנצח שיתבלט מעל התחרות של ספרים אחרים העוסקים באותם הנושאים 

הנה 3 שיטות פשוטות שתוכלו ליישם כדי ליצור את התגובות הראשונות לספר שלכם:
1. בקשו מאנשים קרובים לכם
את הספר תוכלו להעניק במתנה לאנשים הקרובים לכם. הם בוודאי יודעים שהשקעתם זמן רב ומאמץ לכתוב את הספר וישמחו לכתוב לכם תגובה חמה ולסייע לכם בעניין. כך גם תוכלו לעשות עם לקוחות מובחרים שלכם, שותפים עסקיים וכל מי שנמצא בסביבתכם. 

2.  בקשו מהלקוחות שלכם להשאיר תגובה
חשוב שתבקשו בצורה ישירה מהלקוחות שקונים את הספר שידאגו לכתוב לכם פידבק. רובם לא יחשבו על כך כלל ואם תצליחו לגרום לאחוז כלשהו מהם לכתוב לכם תגובות תוך זמן קצר יחלו להגיע יותר ויותר תגובות לספר והתהליך ייעשה בצורה חלקה יותר ויותר. 

3. נצלו את ימי ההשקה ליצירת באז לספר שלכם. אמזון מאפשרת לכם לקדם את הספר במשך חמישה ימים. בימים בהם הספר יהיה  חינמי תוכלו לצבור תגובות רבות אם תשקיעו בכך מאמץ. אל פתחדו להציע את הספר שלכם בחינם. אני מזכיר לכם שחייו של הספר הם ארוכים וימים ספורים שבהם הוא יהיה בחינם יכולים רק לסייע לכם לקבל פידבקים ותגובות לספר שיעזרו לכם בהמשך לייצר יותר מכירות. 

טיפים אלו הם כמובן רק טיפים על קצה המזלג. כדי להצליח באמזון כדאי להתייעץ עמי ולעשות את התהליך נכון ובצורה מדוייקת. אני מקווה שהמאמר הזה יעזור לכם וממליץ לכם שוב בחום לקרוא את ספרי "איך מכרתי מיליון ספרים" ולהזמין כעת את הקורס המקיף שלי "איך מכרתי מיליון ספרים ואיך גם אתם יכולים" שיעזור לכם להוציא לאור ספרים ריווחיים, לחסוך זמן יקר, כסף רב, לשמור על זכויות היוצרים שלכם, למכור יותר ספרים ולעשות את התהליך עם ליווי מקצועי בכל שלב ושלב. 

מחיר הקורס הוא מחיר סמלי ומכיל שעות רבות של הרצאות, טמפלטים והנחיה שלב אחר שלב בדרך! אז השקיעו את הכסף שלכם בחוכמה ואני מאחל לכם הצלחה רבה! 










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה