
כתוצאה ממציאות בה לרוב הספרים החדשים יש חיי מדף קצרים ותחרות מול מאות אלפי ספרים אחרים, הוצאות לאור נתפשות כיום בעיני רוב האנשים כגוף מנוכר המייצר חוויה שלילית הן ביחס לקצב שבו הן נותנות תשובות שליליות לסופרים לאחר המון זמן ממועד שליחת כתב היד, הן בתהליך ההוצאה לאור עצמו בו הן גובות כספים רבים וכביכול "לא מוצדקים" והן מבחינת מבחן התוצאה כי רוב הספרים שיוצאים לאור אינם מכסים את ההוצאות, אינם מייצרים הכנסות מספקות לסופרים וכי השכר אותו מקבלים הסופרים נתפס כשכר "לא מוצדק" או לא מובן.
נשאלת השאלה מדוע ההוצאות לאור נתפשות כך בעיני הציבור, האם יש אמת בתפישה זו והאם או כיצד ניתן לעבור לצד המצליחנים שכן מרוויחים מספריהם והופכים לסופרים מוכרים וידועים המרוויחים כסף רב מספריהם.
ראשית יש לזכור כי הוצאות לאור הנן גוף כלכלי. אין הן עמותות ולא "למען האומנות" הן נולדו. הן עוסקות בתחום הספרים מסיבה אחת פשוטה. לייצר מזה כסף! לפיכך הוצאות לאור מתקיימות על מכירת ספרים ואין לשלול את העובדה שבמידה ויצליחו למכור את הספר שלכם בעותקים רבים תרוויחו מכך גם אתם.
.jpg)
אחת הבעיות בהן אני נתקל כשאני משוחח עם כותבים צעירים המעוניינים להוציא ספר לאור היא חוסר ידע בסיסי בכל הקשור להוצאות לאור ועולם הספרים. כל שעשו עד כה היה לכתוב את הסיפור וכעת הם רוצים להפוך את יצירתם למוצר מוגמר שיכניס להם כסף ויעלה את ערכם בשוק גם ברמת המוניטין.
על מנת להוציא ספר לאור כמו בכל תחום אחר בחיים יש ללמוד ולהכיר את התחום. לא יעלה על דעתכם לרכוש דירה או נכס נדל"ן ללא ייעוץ מקצועי של עורך דין בתחום, יועץ משכנתאות מוסמך או בדיקה מדוקדקת של השטח והאזור מבחינת הפוטנציאל שלו לגדול ולצמוח ולהניב כסף. לא תפתחו עסק ללא רואה חשבון שילווה אתכם בצורה מקצועית ויחסוך לכם כסף וזמן רב על דברים שאינכם עוסקים בהם או מעוניינים לעשות בעצמיכם.
על כן גם כאן - לפני שמוציאים עשרות אלפי שקלים כדאי להבין רגע מול מה אתם מתמודדים ולהכיר את התחום על בוריו או לפחות קחו ייעוץ מקצועי ממישהו שעוסק בתחום זה ויוכל להדריך אתכם ולחסוך לכם כסף רב, זמן וטעויות שלעתים לא ניתן לתקן. (אני עשיתי טעויות רבות כאלו במהלך הדרך ויש טעויות שלא הצלחתי לתקן כמו זכויות הפצה בחו"ל, עלויות גבוהות המגובות בהסכם ודברים נוספים שהפכו עסקאות מסוימות לחסרות "בשר" ולא כדאיות מבחינה כלכלית. את טעויות אלו אני מלמד את הלקוחות שלי שלא לעשות וכמובן שלא להגיע לאותן צמתים ואם כבר להגיע אז בצורה מושכלת בכדי שיוכלו להפוך את העסקאות לרווחיות יותר ממה שאני הצלחתי לעשות בתחילת דרכי כשלא היה מי שליווה והדריך אותי.)
לכל כותב יש אופי משלו ומכלול קריטריונים המתאימים לו, מטרות שונות ועל מנת לבחור את המסלול בו יצא הספר שלכם לאור יש ראשית להבין לאן אתם רוצים להגיע, לבנות תכנית מסודרת עם יעדים ברורים ולקבוע את הצעדים שיש לעשות כדי להגיע לשם בצורה המהירה ביותר, החסכונית ביותר, הרווחית והיעילה ביותר עבורכם.
בהוצאה לאור של ספר יש כל כך הרבה שלבים וכל כך הרבה נקודות בהן ישנם פיתויים כאלה ואחרים ואפשרות לעשות החלטות הרות אסון, כאלו שיכולות להשפיע על כל ההכנסות מהספר שלכם - עליו עמלתם כה רב במשך חודשים ואף שנים.
.jpg)
יש לכם חלון הזדמנויות קצר, כדאי להשתמש בכל השכל שלכם ולעשות את הדברים בצורה מחושבת, מנקודת כוח וידע ולא מחוסר אונים.
כדאי לדעת מהם היתרונות ומהם החסרונות שיש בהוצאות ספרים גדולות / קטנות.
כדאי לבחור בקפידה את השותף העסקי (ההוצאה לאור) שאתה תרצו להתקדם. זו שתעשה את העבודה הטובה ביותר שמשרתת את האינטרסים שלכם!
כדאי לקחת גוף שיודע לעשות את ההבחנה הפרטית שלכם ויוכל להוביל אתכם בדרך הזו לשם.
החל משנת 2000 אני חי ונושם את עולם ההוצאה לאור יום יום.
אני כותב ומפרסם מוצרים כל חודש ומפיץ אותם בארץ ובעולם בהצלחה, ביחד עם כל הקשיים שיש בדבר - ולא חסרים קשיים ותחרות! ובכל זאת למרות התחרות הגדולה בארץ והתחרות הגדולה בהרבה יותר הקיימת בעולם אני מצליח ויודע איך להגיע ולכבוש את המקום הראשון ברשימות רבי המכר בעולמיות באמזון ובנקודות מכירה נוספות ובעזרת ידע זה הצלחתי למכור יותר מ 1,000,000 ספרים וככל שעובר זמן נוסף אני משכלל את השיטות והדרכים שלי למכור את ספריי.

ידע הוא כוח וכדאי שהכוח הזה יהיה אצלכם ולא רק בצידו השני של השולחן בו יושבים אנשים מנוסים בעלי אינטרסים שונים משלכם.
צרו קשר ואשמח ללמד אתכם את כל משנתי כדי שגם אתם תוכלו להצליח במקומות בהם אני נכשלתי בעבר, למדתי והשקעתי שנים של חוויות טובות ועגומות בדרך העיקשת אל ההצלחה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה