יום שלישי, 25 בנובמבר 2014

איך לטפס על עצים? ואיך זה קשור לאפקטיביות ויצירת תוצאות בחיים ובעסקים?

אתם בטח שואלים למה לעזאזל לטפס על עץ? ואיך זה קשור ליצירת תוצאות בחיים ובעסקים?

Moroccan tree goats

לפני כמה שנים בטיול גלישה שערכתי בסרי לנקה מצאתי תשובה שבטוח תעניין אתכם!

רעידת האדמה והצונמי באוקיינוס ההודי (גם הצונמי של 2004), שאירעו ב-26 בדצמבר 2004, הייתה סיבה מספיק טובה כדי להציל את חייהם של אנשים רבים שפשוט טיפסו על עצים כדי להינצל מרעידת האדמה השלישית בעוצמתה שנמדדה בעולם ואחת מהקטלניות ביותר בזמן המודרני (רק כדי לסבר לכם את האוזן עוצמתה של רעידת האדמה הגיעה לדרגה 9.1 בסולם מגניטודה והאנרגיה שלה שקולה לכ-10,000 פצצות אטום מהסוג שהוטל על הירושימה.

רעידת אדמה זו עוררה גלי צונמי אדירים אשר גבו את חייהם של מעל ל-280 אלף בני אדם. פצעו אין-ספור אחרים והשמידו לחלוטין כפרים רבים באזורים נרחבים בחופי האוקיינוס ההודי. למעלה ממיליון וחצי אנשים נותרו ללא קורת גג בעקבות האסון. יש הסבורים שמספר הנספים היה אף גדול מ-300 אלף.

כשהגעתי לסרי לנקה שנים אחר כך הבנתי שהטראומה עדיין משליטה טרור בחייהם וכי הם עוד לא התגברו על הנזקים הפיזיים והצלקות הנפשיות שהיא הותירה אחריה. 

כמי שמחפש למצוא את הטוב בכל משבר וללמוד ממנו לקראת המשבר הבא עניין אותי מאוד להבין כיצד שרדו האנשים שהיו שם באותו הזמן. משיחות רבות שערכתי עם המקומיים וסיורים שערכתי ביחד איתם סיפרו לי איך טיפסו על עצים ואף הראו לי את אותם העצים שהחזיקו מעמד בצונמי. יותר מכך, הם אפילו לימדו אותי כמה שיטות טיפוס מיוחדות שאלמד אתכם במאמר זה כדי שגם אתם תוכלו לשרוד את הצונמי הבא. 

אולם לא רק לשם כך עניין אותי ללמד אתכם איך לטפס על עצים. פעולה פשוטה זו נשכחה לגמרי מיכולותינו כאנשים בוגרים. כילדים היינו מטפסים על עצים ובטוח שאפילו ללא פחדים כלשהם. פשוט עשינו זאת. טיפוס על עץ הוא משימה שתעזור לכם לצאת מאזור הנוחות שלכם (כשתצליחו - אני מפציר בכם! שלחו לי תמונה שלכם על העץ כי לא אאמין לכם שעשיתם זאת :) ואעלה אותה לבלוג זה למען יראו אחרים וינסו גם הם). 

תמונה שלי מברזיל
מתרגל טכניקת טיפוס עם ריתמה
טיפוס על עץ הוא אימון ספורטיבי ופיזי מצוין שיגרום ללב שלכם להתאמץ. כמו כן זו סיבה מצוינת לצאת קצת החוצה מהמשרד ולשאוף אוויר צח. ויטמין D - התרופה הטובה שיש!

בנוסף זו הזדמנות לצאת מאזור הנוחות שלכם ולהתגבר על כל מיני פחדים שאולי יצוצו לכם. פחד גבהים, או פחד מנפילה, או מבוכה לעשות זאת בסביבה בה עלולים לראות אתכם אנשים אחרים. ישנם פחדים רבים בהם אתם עשויים להיתקל. עשו זאת בהדרגה ונסו להתגבר עליהם צעד אחר צעד...  

כל אחד והשדים שלו!
הנה הזדמנות להראות להם שאתם לא מפחדים יותר!

בנוסף לטפס על עץ היא הזדמנות מצוינת לייצר מטרה ולהשיג אותה!
לא חשוב אם טיפסתם מטר אחד או עשרה! עצם המבחן העצמי יחזק ויחשל אתכם

כמו כן יהיה לכם סיפור מצוין שתוכלו לספר.
בהרצאות שאני עורך בארץ ובעולם אני תמיד מספר על חוויות מיוחדות ויוצאות דופן שאני עושה בחיים. זה תמיד מקפיץ את הקשב של השומעים וממצב אותי בהקשר שבו אני רוצה להיתפש.

תמונה שלי בה אני מתרגל את טכניקת הטיפוס הטבעי
בה אני נעזר בכפות הרגליים לחבק את גזע העץ.
לשם הטיפוס אני נעזר בחלקים רבים מהגוף ביניהם הידיים,
הכתפיים והמרפקים אותם אני מניח מנגד לבטן כדי לתמוך
ולהעביר את מרכז הכוח לרגליים
עשו זאת גם אתם!
היו מקוריים, דבר זה יעזור לכם להיות ויראליים יותר כך שאנשים נוספים ידברו עליכם. 
האם גם אתם תספרו לאחרים על הבלוג שלי? את אותה פעולה בדיוק יעשו אחרים אשר יספרו עליכם.
כך בונים מותג! השתמשו בזה לעסק שלכם.

אבל לא לשם כך אני עושה את זה! 
אני עושה זאת עבורי, בשביל עצמי
פעולה פשוטה כל כך כמו טיפוס על עץ יכולה להפוך לאתגר הקשה ביותר להשגה. לפתע פעולה כה פשוטה מתבררת כפעולה קשה ליישום. לשם כך צריך כוח פיזי אולם ישנו צורך רב גם בשימוש בטכניקות טיפוס שאפרט לכם עליהן כעת. בקרוב אעלה לכם סרטונים בנושא זה ואציג שם את הדגשים...

בספרים שלי אני מזכיר ומספר על תקופה שבה ניהלתי אכסניה על אחד האיים הטרופיים בברזיל, אי בשם מורו דה סאו פאולו. במשך תקופה זו למדתי לטפס על עצי הקוקוס המופלאים, להוריד אגוזי קוקוס ולהכין שייקים טרופיים מרעננים ובריאים לחבריי ואורחיי ששהו באכסניה. שם למדתי דברים רבים מהתבוננות והתנסות בטכניקות טיפוס שונות

SEP00889

במצבי הישרדות קיצוניים היכולת לטפס על עצים יכול להציל את חייכם! פירות רבים, קיני ביצים ובעלי חיים שונים נמצאים על העצים שיאפשרו לכם לאכול ולתפוס מחסה ומסתור.

גם שמירה על שיווי משקל היא אתגר שכדאי לתרגל מידי פעם כדי לזכור שהחיים שלנו עלולים להשתנות לחלוטין
כאשר אנחנו סוטים מהמסלול שלנו, מאבדים ריכוז ופוקוס!
בתמונה אני נהנה להיעזר בעץ העצום כגשר - צולם ביערות האמזונס בברזיל

 לסיכום, טיפוס עצים היא פעולה שיש בה המון כיף! חשבו על הילדות שלכם? האם לא נהניתם לטפס על דברים? 

Bear
שימו לב - ישנם בעלי חיים שונים שיודעים גם הם לטפס על עצים כגון דובים, נמרים, נחשים ועוד...
כדאי ללמוד עליהם במידה ואתם מטיילים באזורים שאינכם מכירים
כדי להימנע משימוש בעצים כמקום מחסה מפני בעלי חיים אלו... 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

לפני שאתחיל בהסבר על שיטות טיפוס שונות לטיפוס עצים אסייג ואומר שפעילות זו עלולה להיות מסוכנת וכי עשו זאת באחריות, בהדרגה ובזהירות שיא. כל העצות, הטיפים והנקודות למחשבה שאני נותן לכם אינן ערובה להצלחתכם וחשוב שתקפידו להפעיל שיקול דעת כדי לעשות זאת מבלי להיפגע. 

1. אפקטיביות - לזהות את חוד החנית
טיפוס עצים מצריך לחשוב מהרגליים. הרגליים שלכם תיקחנה אתכם גבוה יותר מאשר הידיים. כיוון שאנחנו רגילים לעבוד עם הידיים תרגול זה יאפשר לכם לצאת מאזור הנוחות ולהשתמש אחרת בגוף שלכם. בדרך זו תוכלו להגיע לתוצאות אחרות לגמרי ממה שאתם רגילים לעשות באופן האוטומטי שבו אתם פועלים. 

2. אפקטיביות - מידת ההשקעה
השתמשו בכל האורך של הגוף שלכם.
תמיד שמרו על נקודות אחיזה רבות ככל האפשר כדי שאם תמעדו לרגע או שאחד הענפים יישבר מעומס המשקל שלכם תמיד תהיה לכם אחיזה אחת לפחות בכל רגע נתון. כך לא תיתנו לכל המשקל שלכם להיות תלוי רק על ענף אחד וחלוקת המשקל תאפשר לכם לטפס עוד ועוד...
תובנה שתוכלו ליישם בחיים ובעסקים?
לעתים כדאי להשקיע את כל הכוח ולהתמקד בדבר אחד. לעתים יותר אפקטיבי לפזר את ההשקעה על פני מספר דברים. העוצמה האמיתית שלכם תעזור לכם לייצר תוצאות כאשר תצליחו לפצח מתי להבחין בין אלו.

3. אפקטיביות - חלוקת מאמץ
השתדלו שלא להיתלות עם כל הגוף על הידיים. חלוקת המאמץ של הגוף צריכה להיות מתועלת ראשית לרגליים. היתלות מהידיים תעייף את הגוף שלכם מהר מידי וכך תאבדו כוח ותתעייפו במהירות.

תובנה שתוכלו ליישם בחיים ובעסקים?
פזרו את ההשקעה שלכם בפרויקט ובעסק והשתדלו להשקיע את המאמץ בדברים החשובים! התעסקות בדברים שאינם מייצרים תוצאות יעייפו אתכם, יוציאו אתכם מריכוז ויסיטו אתכם מהמטרה

טכניקות טיפוס שונות

מהתבוננות בחיות המטפסות שמתי לב לציפורניים החדות בהן משתמשים הדובים כדי לטפס ולהרים בקלילות את גופם הכבד.

Bear

הנחש משתמש בכל גופו כדי לטפס. הוא יודע למצוא את כל הזיזים והבליטות שבעץ ולהשתמש בהן לטובתו

Snake Climbing a Tree 17951

אנשים מוצאים בטיפוס פעילות מהנה וכיפית - אל תשכחו ליהנות מהחיים! קחו לכם גם זמן להשתעשע ולעשות דברי קונדס!

IMG_1406

בנוסף הם מוצאים בכך עניין, פעילות אתגרית, מעוררת ומקורית המותחת את הגבולות שלהם ומאפשרת להם להפעיל את הגוף בדרכים שפחות בשימוש ביום יום.

Climbing to the top

זיכרו כי האדם עץ השדה
החיבור שלנו עם הטבע הוא דבר קדוש שצריך לכבד וללמוד ממנו
Tree of Life

חבקו את העץ הקרוב אליכם כדי להחזיר לטבע מעט ממה שהוא נותן לנו :)


בתמונה אני מחבק את עץ הבאובאב המופלא שבקיבוץ שדה בוקר היפיפה
המוזכר בספר הנסיך הקטן
שלכם ולהצלחתכם
עמית אופיר

אני מבטיח להוסיף לכם סרטונים שלי מטפס על עצים.
ואז אוכל לכתוב לכם דגשים כיצד תוכלו לטפס על עצים שונים!


אשמח לשמוע תגובות, שיתופים וכמובן - שתפו עם החברים את המאמר הזה
הוא עשוי להציל חיים של אנשים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה