יום ראשון, 31 במאי 2015

3 השלבים החשובים ביותר שיעזרו לכם להגשים את החלומות שלכם ולבנות סגנון חיים שכל אחד יכול לבנות לעצמו אבל רוב האנשים רק חולמים עליו!


להגשים חלום עבורי זו דרך חיים! אינני מכיר דרך אחרת לחיות אותם. אולם עבור אנשים רבים המושג הגשמת חלומות הוא דבר בלתי נתפש שבמקרים רבים חוששים ממנו ובמקרים אחרים פשוט לא יודעים איך לגשת אליו, איך מתחילים להגשים את חלום. מה הצעד הראשון שיש לעשות? 


במהלך השנים גיליתי שנושא הגשמת חלומות הוא נושא הרבה יותר גדול ממה שהיה נדמה לי שהוא. אם תחילה חשבתי - כמה מסובך זה להגשים חלום? לפתע גיליתי שעבור מרבית האנשים מדובר בנושא מעורפל והרבה פחות מובן מאליו מאשר לי. כשהבנתי זאת ידעתי שיש כאן משהו שבא לי באופן טבעי יותר מאשר לשאר האנשים וכיוון שתרגלתי זאת מאז שהייתי ילד קטן לא ראיתי בכך משהו חריג. 

מהרגע שגיליתי זאת התחלתי לחקור לעומק יותר מה המכנה המשותף לכל החלומות שאותם הגשמתי. האם ישנה נוסחה שאוכל לכתוב אותה ולהשתמש בה בכל פעם שאני רוצה להגשים חלום חדש? כך מצאתי את עצמי כותב את הספר שאני כל כך גאה בו - "לטייל בעולם ולהרוויח כסף" שבו כתבתי את הנוסחה שעוזרת לי להגשים את חלומותיי ולחיות את החיים שעליהם אני חולם. אם אתם רוצים ללמוד איך לדייק את החלומות שלכם ואיך תוכלו לחיות אותם במציאות אני מזמין אתכם כבר עכשיו ליהנות מהספר וללמוד צעד אחר צעד איך גם אתם יכולים להגדיר כל מטרה בחיים שלכם, להשיג אותה ולהפוך אותה למציאות החדשה שלכם. בין אם זו דירת החלומות שלכם, טיול שאתם חולמים לעשות, למצוא את בן או בת הזוג החלומית שלכם או אפילו להתקבל למשרת החלומות היוקרתית שעליה אתם חולמים ונראה לכם כעת שאין שום סיכוי שבעולם שתתקבלו אליה.

אבל אני מקדים את הבאות.  

מסתבר שעוד לפני שיוצאים להגשים מגשימים חלום צריך קודם שיהיו לנו חלומות! וכדי למצוא חלומות ראויים אנחנו צריכים להיות יצירתיים. אנשים רבים מפחדים להגשים חלומות כיוון שהם אינם יודעים מה יעשו אחרי שיגשימו את החלום שלהם ולכן הם לעתים מעדיפים שהחלומות שלהם יישארו בלתי מושגים לנצח - כך תמיד יהיה להם לאן לשאוף. אבל מחשבה זו אינה נכונה. אני משווה זאת לחלזון מצליח לראות כמה סנטימטרים קדימה ובכל זאת הוא ממשיך לזחול - בכל רגע נגלה בפניו נוף חדש וכך הוא ממשיך להתקדם ובכל פעם הוא נחשף לדברים חדשים שרגע לפני כן לא היה מודע להם כלל. כך גם עניין החלומות תנו לי לשתף אתכם את התובנה החשובה שכאשר מגשימים חלום לא נוצר חלל ריק - החלל הזה מתמלא בחלומות חדשים - שאפתניים יותר, גדולים יותר, נועזים יותר! לכן אם עד כה עצרתם את עצמכם מלהגשים חלום מהסיבה שחששתם שלא יהיה לכם מה להגשים לאחר מכן - תשכחו מזה - החיים לאחר הגשמת חלום הופכים להיות הרבה יותר מרתקים, צבעוניים ובעלי משמעות! בהבטחה...

זו הסיבה שאני התמכרתי להגשים את חלומותיי. כיוון שבכל פעם שאני מגשים חלום אחד העולם שלנו מתרחב ונולדות אפשרויות נוספות. זו הסיבה שאסור לחשוש מלהגשים אותם! הם נוצרים מחדש אם רוצים בכך ונפתחים לאפשרות שבעולם שלנו יש המון דברים שנוכל לעשות ואם נהיה יצירתיים - אף פעם לא ייגמרו לנו החלומות. כך הגשמתי חלום לנגן על גיטרה, לצלול עם כרישים, לקפוץ קפיצת באנג'י, לרקוד ביחד עם מיליוני אנשים בקרנבל בברזיל, לרכוב על סוס בביצות ברזיל, לנהל אכסניה על אחד האיים הטרופיים הקסומים בעולם, להדליק אש באמצעים טבעיים בעזרת חיכוך עצים, יצירת חום ובשיטה פרימיטיבית כמו האדם הקדמון, לשחות בין קרחונים ולשבת על אחד מהם ערום לגמרי, לעשות טיול גיבוש עם אבא שלי ואחי הקטן בג'ונגלים של האמזונאס, לגלוש על גלי ענק בחופים היפים ביותר בעולם, להוציא לאור ספרים רבים ולמכור אותם בכל העולם (כבר ביותר מ 30 שפות), לעבוד מכל מקום בעולם בעבודה שאני הכי אוהב בעולם בלי להיות חייב דין וחשבון לאיש בעולם, ואפילו למצוא ולהתחתן עם נערת החלומות שלי! 

אז מה צריך שיהיה לכם כדי שתוכלו לחיות חיים מלאי תשוקה והגשמה? הנה על קצה המזלג כמה נקודות חשובות שיעזרו לכם להגשים את החלומות שלכם ולחיות את החיים שעליהם אתם חולמים:


1. להיות אדונים לעצמיכם
השלב הראשון הוא שלב תאורטי לגמרי - ולמרות שהוא השלב הקל ביותר - הוא נראה ונתפש כקשה לביצוע! כדי להגשים חלומות ולחיות כמו שאנחנו רוצים כל מה שצריך זה לקחת שליטה על החיים, להחליט שמעתה נתחיל להיות אדונים לעצמינו! באופן הפשוט ביותר הוא פשוט לעשות מה שאנחנו רוצים לעשות! דמיינו לעצמכם חיים שבהם אתם קובעים איפה לעבוד, באיזו עבודה, בוחרים מתי לצאת ליום חופש, נוסעים לטייל היכן שאתם רוצים, מבלים הרבה יותר, נמצאים בים, בברכה, בטרקלין עסקי, כשדואגים לשרת אתכם הרבה אנשים ולעשות כל דבר שאתם רק רוצים. אומנם זה נשמע כמו סגנון חיים שרק אנשים עשירים יכולים לחיות אותו אולם אני מבטיח לכם שאם תחשבו על כך כל ההחלטות האלו הם דברים שאפשר לעשות די בקלות, והם אינם צורכים בהכרח הרבה כסף! הם דורשים לעשות סוויץ' בראש וארגון מחדש של הבחירות שאנחנו עושים בחיים. כאשר תיישמו את עקרון על זה ותחליטו להיות אדונים לעצמכם כל החיים שלכם יתארגנו אחרת ויאפשרו לכם למצוא את הפתרונות איך לעשות זאת צעד אחר צעד! 


2. לעשות את הדברים שעושים לכם טוב

השלב השני - מהרגע שהחלטתם להיות אדונים לעצמכם תוכלו להתחיל לראות את החיים אחרת ופתאום לעשות דברים שאינם נעימים לכם, דברים שאינם מקדמים אתכם, שאינם משרתים אתכם - הופכים להיות דברים שפשוט מתנגשים עם האמירה שאתם אדונים לעצמכם. בשלב זה אתם תתחילו לראות כי ישנם דברים רבים בחיים שלכם שאינם פועלים כמו שהייתם רוצים שהם יתנהלו. החל מהעובדה שאתם עובדים יותר מידי, מטיילים פחות מידי, נחים פחות מידי  ובעיקר לא נהנים מדברים רבים שאותם אתם עושים מבלי לחשוב על כך - רק כי הורגלתם לעשות אותם במשך כל חייכם. ההמלצה שלי היא להתחיל לכתוב לעצמכם איך הייתם רוצים לחיות. ממש ליצור לזה רשימה שבה תכתבו איפה אתם אוכלים את הארוחות שלכם, כמה פעמים אתם נוסעים לטייל בחודש / בשנה ולאן? במה אתם רוצים לעבוד כדי להתפרנס? כמה כסף אתם רוצים להרוויח בחודש, איך בנוי היום שלכם? אילו דברים מעניין אתכם ללמוד? מהם הדברים שאתם רוצים להתנסות בהם לראשונה (לרקוד / לנגן / לעשות קורס שתמיד עניין אתכם) ולאחר שתרשמו את הרשימה תתחילו לשבץ את הדברים בתוך לוח השנה - התחילו מהחודש הקרוב אולם תשאפו לשבץ את החופשות שלכם, את שעות העבודה ואת הבילויים שלכם בתוך לוח השנה. כך תוכלו לראות על ציר הזמן את החלומות שלכם 


3. ללמוד איך להפוך את החלומות למציאות כבר היום! - בצעדים קטנים וראשונים 
השלב השלישי מהרגע שהחלטתם להיות אדונים לעצמכם תוכלו להתחיל לרקום את התכנית שלכם. כדי להפוך כל חלום למציאות צריך לנקוט בפעולות. חלומות לא מתגשמים סתם כי חושבים עליהם. על מנת להפוך את החלומות שלכם למציאות צריך שתהיה לכם תכנית כלשהי ורצוי שהיה תהיה מוגדרת ושיטתית כדי שתוכלו לראות את התוצאות מתרחשות תוך זמן קצר ולראות את השיפור נבנה בכל יום. לשם כך רצוי שתתייעצו עם מישהו שחיי כמו שאתם רוצים לחיות - בין אם הוא איש מקצוע או פשוט אדם אשר כבר מיישם את אורח החיים שעליו אתם חולמים ופשוט תוכלו להתייעץ אתו. אל תחששו לפנות לאיש מקצוע שכזה אולם מנסיוני האישי עדיף שתמצאו איש מקצוע כזה שגם חיי את מה שהוא מלמד ולא רק מדבר על כך. הטעות שרובנו עושים היא ללמוד את הדברים הלא נכונים מהאנשים הלא נכונים - בין אם אנחנו מתייעצים איתם מחוסר ברירה או בוחרים אותם לא נכון. אנשים אלו יעזרו לכם להיות "מציאותיים" יותר ולחלום את החלומות שלכם בטווח הנכון שבו תוכלו לצמוח מתוך הצלחה ותוצאות ולא להציב מספרים ויעדים גדולים מידי ולצפות שהם יתגשמו ללא עשייה ונקיטת פעולות בצורה מדוייקת ואפקטיבית. 

אם מעניין אתכם להתחיל ולשנות את חייכם אני ממליץ לכם להתחיל בקריאת הספר שלי: "לטייל בעולם ולהרוויח כסף" שבו תלמדו לעומק יותר ושלב אחר שלב איך עושים זאת. ספר שישנה את חייכם ויתווה לכם את הדרך להשתחרר מהחיים שאתם חיים כיום לטובת החיים שאתם רוצים לחיות. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה