יום רביעי, 5 במרץ 2014

איך לשמור על זכויות היוצרים של הספר שלכם? ייעוץ בנושא הוצאת ספר לאור

לקוחות רבים פונים אלי על מנת לדעת איך להגן על זכויות היוצרים שלהם לאחר שסיימו לכתוב אותם ורגע לפני שהם שולחים את כתב היד שלהם להוצאות לאור. החשש שהוצאה לאור תיקח את כתב היד ותגנוב את יצירתם היא עניין שתמיד על הפרק ובצדק. קשה מאוד להוכיח את הבעלות על קניין רוחני אם לא פועלים בצורה מסודרת ומושכלת.

לשאלה זו תשובה אחת פשוטה ביותר ומאחוריה יש מספר רב של דיוקים שרצוי לדעת אם אתם מתכוונים ללכת ולכבוש את העולם עם הספר שלכם. במיוחד אם אתם רוצים להפוך אותו למותג או ליצור לו מוצרים מסחריים וכדומה.

על מנת להוכיח שהזכויות על ספר שכתבתם שייך לכם כל מה שאני ממליץ לכם לעשות זה לשלוח אותו לעצמיכם בדואר רשום ולא לפתוח את החבילה כשהוא יגיע אליכם מהדואר.
כך תוכלו להוכיח במידת הצורך שהספר או כתב היד שלכם נכתב בתאריך הנקוב על אריזת החבילה.
כיוון שהמשלוח לא נפתח מעולם הוכחה זו אמורה להיות קבילה שאכן אתם הראשונים שכתבו את הספר.

במידה ומישהו (הוצאה לאור לדוגמא) תעתיק את הספר שלכם היא תצטרך להוכיח כי הספר היה ברשותה תאריך זה.

אך כאן לא מסתיים הסיפור.
אם בספר שלכם יש איורים לדוגמא ואתם רוצים לערוך בהם שימושים שונים עליכם לדעת כיצד לבנות הסכם הולם עם המאייר שיצר את הדמויות. מה יקרה אם הספר שלכם יהפוך להצלחה עולמית והמאייר ירצה לקחת חלק בהצלחה זו?

ראשית לגיטימי גם לחלוק את ההצלחה - אני הראשון לעשות כך.
אבל במידה ואתם מעוניינים לנהל מותג רציני / חברה או להיות חופשיים ליצור מוצרים נוספים עם אותן הדמויות עליכם להכין את ההסכם כך שיתאים לצרכים שלכם. ולא תמיד תוכלו לדעת מה ילד יום. לשם כך עדיך להיות ברור כבר מההתחלה ולדעת כיצד לשלם למאייר כך שתוכלו להתקדם באופן עצמאי אם תחליטו לעשות כך.

אם אתם רוצים לבנות את המותג שלכם בצורה נכונה אשמח לסייע לכם בנושא וללמד אתכם מנסיוני העשיר איך עושים את זה נכון!

בכל ייעוץ וליווי בנושא ספרים ובניית מותג משלכם אתם מוזמנים לפנות אלי ואשמח לייעץ לכם בנושא וללוות אתכם בדרך להצלחה שלכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה