יום שבת, 1 במרץ 2014

איך למכור ספרים בכל העולם

מה יכול להיות החלום הגדול של סופר, אם לא שספריו יימכרו בכל העולם וייקראו על ידי מיליוני אנשים? רוב הסופרים אינם יודעים שדבר זה אפשרי ונמצא ממש מעבר לפינה. אם תירצו, גם אתם יכולים להיות הסופרים המוכרים הבאים בעולם כולו. אז אם אתם סופרים ומעניין אתכם למכור את הספרים שלכם בעולם אל תפספסו את הכתבה הזו:

את הספר הראשון שלי "חיפוש מחפש משמעות" פרסמתי בשנת 2000. בדיוק השתחררתי מהצבא וחלמתי לנסוע ולטייל בכל העולם. רגע לפני יציאתי למסע הגדול של חיי פרסמתי את הספר בהוצאה לאור קטנה וחזרתי לאחר כשנה לביקור בארץ כדי לראות את לידתו ולהתרגש מכך שהוא מוצג בחנויות הספרים. זה היה מרגש ביותר והאירוע הזה הפך להיות אחד מהאירועים ששינו מסלול חיי לחלוטין. פתאום, חברים ואנשים ברחוב קראו לי "סופר" ולרגע נראה היה לי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיי. לכתוב ולהיות חופשי כמו הרוח. "איזה חופשי ואיזה נעליים" - ככה אמרו לי האנשים הקרובים אלי. למרות הפרגון הגדול והעובדה שלכל אחד מחבריי היה עותק של הספר שלי בספריית הספרים המאובקת שלהם הרעיון של 

להתפרנס לכתיבה נראה לרובינו רעיון בדיוני שאין לו תמיכה במציאות. כמה תמים הייתי אז וכמה נחוש בדעתי להגשים את חלום זה ולהיות חופשי כמו הרוח...


אני יכול להסכים שעבור רוב הסופרים המשפט הזה יכול להיות נכון לחלוטין כפי שהם תופשים את המציאות. לא מצאתי מקום אחד שבו כתוב שלהיות סופר זה אומר שצריך לכתוב ספר אחד שיהפוך להיות רב מכר היסטרי שיהפוך אותך למיליונר ברגע. אבל נכון להיום (2014) המוטו שלי בחיים העסקיים הוא שלספר רב מכר יש כוח אפילו יותר מתואר אקדמי וכמו כן - הרבה יותר קל גם לממש את זה ולכתוב ספר רב מכר בזמן קצר ובתקציב נמוך ביותר שכל אחד יכול לעשות - ואני לא מדבר רק על סופרים. אני מדבר בעיקר על אנשי מקצוע המומחים בכל תחומי החיים.

גם בעלי עסקים עשירים שאני מכיר לא הפכו להיות כאלו מהעסק הראשון שלהם. רובם עבדו קשה במשך שנים כדי להגיע לאיפה שהם נמצאים היום. רובם גם נכשלו פעם או פעמיים וחלקם גם הפסידו את כל רכושם רק בכדי להרוויח אותו שוב בעסק הבא שלהם. להיות סופר כפי שאני תופש את זה זה לעבוד בזה! זה אומר לכתוב עוד ועוד ולהתפרנס מהמילים שיוצאות לנו מהפה. אנשים שכתבו ספר אחד ובכך הסתפקו אינם המקרה עליו אני מדבר או אליו אני חותר. אני מאמין שבכדי להיות מקצוען ולהוביל בתחום כלשהו עלינו להיות רלוונטיים ואם נרצה להיות רלוונטיים אנחנו מוכרחים להיות אקטואליים ולספק את המידע הכי עדכני שקיים. רק כך נוכל לטעון שאנחנו במקום הראשון, שדעתנו חשובה וכי אנחנו אוטוריטה בתחום שלנו.

במשך שנים ספריי נמכרים בחנויות, בירידים, לספריות עירוניות, בבתי ספר, כמתנות לקבוצות ולמאמנים אישיים, קואצ'רים, מגשרים ועוד.. ובכל זאת בכל שנה אני נוהג לקבל צ'קים צנועים בלבד, מההוצאות לאור שאיתן הוצאתי את ספריי השונים לאורך השנים. על מנת להרוויח משכורות גדולות לא אוכל להסתמך על ההוצאות לאור שבעבור כל מכירה של ספריי שילשלו לכיסיי שקלים בודדים בלבד. לשם כך היה עליי למכור אלפי ספרים כל חודש רק בכדי להתקיים והבנתי שבכדי להתפרנס מכתיבה עליי לדאוג לכך שספריי ימכרו באלפי ועשרות אלפי נקודות מכירה.

הדבר הראשון שעשיתי היה לרכוש מההוצאות לאור את הספרים של עצמי מההוצאות לאור במחיר מוזל ומכרתי אותם בעצמי בהרצאות,שעות סיפור, סדנאות קומיקס, שיעורים פרטיים, חנות האינטרנט שהקמתי לספריי ובכל הזדמנות שרק יכולתי לחשוב עליה, אפילו במכירה פרטית לחברים מפרגנים ולקוחות מפה לאוזן. במיוחד הצלחתי עם מכירות לקבוצות וחברות אשר קנו עשרות, מאות ואף אלפי ספרים לעתים לכל העובדים שלהן, או לכנסים מיוחדים שערכו ונתנו מתנות לאורחי הכנס.




כך הצלחתי למכור מאות אלפי ספרים במהלך השנים שהתפרסו על מגוון רחב של עשרות רבות של ספרים שונים שכתבתי ופיתחתי... בשלב מסוים הרחבתי את ערוצי ההפצה שלי בארץ ובמקביל הרחבתי את מערך הזכיינים שרכשו ממני זיכיונות לייצור ומכירה של ספריי. מערך זה סיפק לי את הבסיס למינוף המשמעותי ביותר בקריירה שלי ומאלפי נקודות מכירה בישראל התחלתי לחפש את הדרכים לפרוץ לשווקים נוספים ולצאת מגבולות ישראל לעבר העולם הגדול. ואז זה קרה! מצאתי פרצה קטנה לחדור לשוק הבינלאומי. עברתי מגוף אחד לשני ואף אחד מהם לא היה התשובה הנכונה, וכך זה דעך מפעם לפעם אך תמיד הייתה בי השאיפה להצליח בכך נותרתי פעמים רבות חסר אונים אל מול מאות מיליוני האנשים הנמצאים בעולם וחיים את חייהם מבלי שחיינו הצטלבו. ספריי היו לכודים בישראל ולמעט פעמים ספורות של לקוחות מחו"ל שפנו אלי ורכשו את ספריי בארצות שונות בעולם - לא מצאתי עדיין את הדרך לתעל את כל הידע והכישרון שלי לעבר כל העולם.
בשנת 2011 מצאתי פרצה נוספת ונראה היה לי שהפעם מצאתי את מה שחיפשתי. הוצאה לאור כלשהי הפנתה את תשומת לבי להזדמנות לשווק את ספריי בכל העולם. התחלתי ללמוד את הנושא והפעם החלטתי שלא לעצור בשום תחנה בדרך. הפעם אני נוסע עד הסוף - והתחנה האחרונה היא "הפצה עולמית". תהליך הלמידה שלי היה יסודי ומקיף מתמיד ולמען האמת הוא אורך עד היום (2014). ככל שלמדתי וחקרתי את הנושא, הבנתי שמצאתי את מה שחיפשתי - מערכת שתאפשר לי לפרסם את הספרים שלי בקלות ובמהירות ולחשוף אותם למאות מיליוני לקוחות. תוך שבועות ספורים מיום שהבנתי באיזה סדר גודל של אוצר מצאתי - הייתי כבר מופץ במאות נקודות מכירה בכל העולם. כעת הספרים שלי הופצו בארצות הברית, אירופה, דרום אמריקה, אוסטרליה ובאפילו בהודו ובמזרח הרחוק. כבר בשבוע הראשון ספריי נמכרו לעשרות אלפי לקוחות חדשים שלאט לאט החלו להכיר אותי, לסמוך עליי ולבטוח בי כאוטוריטה בתחום המומחיות שלי - לימוד ציור

ביחד עם זה החלו לפנות אלי לשיתופי פעולה רבים, לקוחות החלו להתקשר אלי ולשלוח לי מיילים בנושאים שונים עם בקשות לכתוב ספרים בנושאים שעניינו אותם. ביחד עם זה עשרות אלפי אנשים העובדים למחייתם בשיווק באינטרנט החלו לפרסם אותי ואת ספריי ולהמליץ על רכישתם. יותר מכך - חלקם אף העלה ציורים שציירו מתוך הספרים שלי בטענה שבעזרתם למדו לצייר. אנשים אלו לא קיבלו ממני תשלום כלשהו, אינם מכירים אותי באופן אישי, לא היו איתי בתקשורת כלשהי ואף על פי כך - הם העובדים הכי משמעותיים שיכולתי להעסיק אי פעם. הם מהווים את ה"הוכחה החברתית" ששיטת הציור שלי "לצייר בקלות" עובדת ועוזרת למיליוני אנשים בעולם לצייר בקלות וליהנות ביחד עם משפחתם מזמן איכות והפעלות יצירתיות...  אין ספק שתוך פחות משנה העסק שלי הפך למשהו אחר וממומחה מקומי הפכתי למומחה עולמי שספריו מדורגים כעת במקומות הראשונים ברשימות רבי המכר בארצות שונות. בנוסף מנוע החיפוש "גוגל" החל לזהות אותי כמומחה ואוטוריטה בתחום הציור עקב עשרות אלפי המאמרים והאתרים שכתבו עליי בהקשר זה והפנו את התנועה לרכישת הספרים שלי ולא עבר זמן רב עד שהגעתי לתוצאות ראשונות בגוגל כשמחפשים ספרי ציור או ספרים ללימוד ציור. 

אין ספק ששום דבר לא השתווה ולא משתווה ליום שבו הוצאתי את ספריי לאור בחו"ל. מכירות הספרים שלי הגיעו למיליוני עותקים תוך פחות משנה תוך עבודה מדויקת של שיווק לקהל היעד הנכון שלומד להכיר אותי ולחכות לספריי הבאים.

אתר הספרים הגדול בעולם "אמזון" הוא האתר הראשון שאליו פניתי כדי למכור את ספריי. לאחר מכן מצאתי ערוצי שיווק והפצה רבים ונוספים וכיום ספריי נמכרים בעזרת עשרות אלפי נקודות מכירה ובכל העולם.

יותר מכך, בכתבות שונות ספריי מוצגים לצד ספרים ותיקים ומקצועיים של גדולי מורי הציור והקומיקס בעולם! ציירים שלמדו ועבדו באולפני דיסני וחברות גדולות אחרות. המותגים הגדולים של עולם הציור מוצגים ממש לידי עם נתוני מכירה לא פחותים משלהם, לפחות בנקודות המכירה בהם אני מתחרה בהם.

את כל זה אתם יכולים לקבל גם. אם אתם רוצים להתפתח כסופרים, כיוצרים, כאומנים, כמומחים בכל תחום בעולם - כל מה שאתם צריכים רק להבין איך כל זה עובד. ואם תרצו ללמוד כדי ליישם אתם מוזמנים ליצור קשר ואשמח לקבוע אתכם פגישה ראשונה שתשנה את חייכם מקצה לקצה!

ספרים הם נכסים ואתם צריכים להתייחס אליהם בצורה זו:
כל יום אתם יכולים ליהנות ולהרוויח מהספרים שלכם!
הכנסה פסיבית היא רק אחת מהדרכים להרוויח מספרים שלכם - מה שיאפשר לכם יותר ויותר להתקרב לייעוד האמיתי שלכם בחיים!
יש עוד המון לדעת כדי למקסם ולמנף את העסק שלכם בעזרת ספרים.
כתבה זו היא רק נגיעה אחת קטנה מתוך סך האפשרויות שניתן ליישם גם אצלכם בעסק ובחיים.

מקווה שקיבלתם כמה כיוונים למחשבה
מאחל לכם הצלחה רבה

שלכם 
עמית אופיר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה