יום שישי, 8 במרץ 2013

איך תוכלו גם אתם לצייר כל דמות קומיקס שתרצו תוך זמן קצר

כמורה ללימוד ציור נפגשתי כבר עם עשרות אלפי ילדים ומבוגרים בגילאים שונים וברמות ציור שונות.

המפגשים האלו בסדנאות שאני מקיים בתחום הקומיקס עוזרות לי לזהות מהן הבעיות העיקריות שחוזרות אצל רוב הציירים המתחילים שאני פוגש.






בחלק גדול משיעורי הציור אני מתחיל את המפגשים בשאלה האם יש מישהו מהם שלומד קומיקס באופן שוטף או שיודע לצייר באופן כללי. 

הרבה תלמידים בכיתות ד'-ה' לומדים קומיקס כחלק מהשיעורים שלהם בבית הספר.
כשאני שואל אותם כיצד מלמדים אותם לצייר את דמויות הקומיקס הראשונות שלהם הם מספרים לי כי הם לומדים לצייר בעזרת צורות גאומטריות פשוטות אולם תהליך ציור זה אינו קל להם ולא תמיד הם יודעים איך לצייר את הדמויות מתוך הצורות.


שיטת הצורות הגאומטריות היא שיטת ציור ישנה שבימים רחוקים כשאני הייתי ילד למדתי בעזרתה לצייר.

אחד הדברים שאני זוכר מימי ילדותי היה שכשניסיתי לצייר את הציורים בעזרת שיטת ציור זו נתקלתי בקשיים רבים והרבה פעמים התחלתי לצייר את הדמויות שלי מצורות גאומטריות ואחר כך לא ידעתי איך להמשיך את הציורים.


מסתבר שבעיה זו עדיין קיימת אצל הרבה מורים לקומיקס שמלמדים את הילדים להשתמש בשיטה שפשוט אינה עובדת עבור ציירים מתחילים.



כיוון שבימי ילדותי לא הצלחתי לצייר את הדברים שרציתי בעזרת שיטת ציור זו נאלצתי להמציא בעצמי שיטת ציור חלופית שתעזור לי לצייר את הדברים שרציתי בדרך הרבה יותר קלה ופשוטה.



לימים שיטת הציור שלי נקראת "לצייר בקלות" והיא נחשבת לשיטת הציור הטובה ביותר כיום בתחום הציור והקומיקס.



במקרים רבים אני רואה כי מורי קומיקס רבים משתמשים ונעזרים בשיטת הציור שלי ואט אט מלמדים את התלמידים לצייר ראשית את הפרטים בציורים ולא להתחיל ממעטפת הציור והצורות הכלליות של הדמויות.



לשיטת הציור שלי צורת חשיבה מקורית, פשוטה המובילה אותנו לחשוב תוך כדי הציור על הדרך הפשוטה והמהירה ביותר להשגת תוצאות מרשימות.



שיטת הציור שלי "לצייר בקלות" מורכבת מ 5 שלבים פשוטים בעזרתם תוכלו לצייר כל דמות קומיקס שתרצו - מהדמיון שלכם, ממבחר הדמויות של טרובדור - מותג הילדים או מדמויות הטלוויזיה המוכרות והאהובות עליכם.



אין דמות בעולם שלא ניתן לצייר בארבעת השלבים של שיטת הציור שלי ולא חשוב כמה מורכבת הדמות שאתם רוצים לצייר.



בסדנאות הציור והקומיקס שלי אני מצליח להגיע לתוצאות מרשימות ביותר אצל כל הילדים והמשתתפים בסדנה תוך כמה דקות בודדות. 



גם אם אין לכם ידע קודם בציור ואתם רוצים לנסות ולבדוק איך זה עובד - תוכלו להגיע לתוצאות מדהימות תוך זמן קצר ולהשתפר עם כל ציור נוסף שתציירו.



לשיטת הציור שלי עקרונות בסיסיים שמאפרים לכם ליצור ולהמציא אינספור דמויות חדשות מהדמיון שלכם וליצור סיפורים וסיטואציות רבות ומגוונות שיכולות ללוות סיפור, ספר, כרטיסי ברכה וכמובן לעצב מוצרים שונים כגון שלטים לדלתות, חולצות מאוירות וכדומה.



אשמח לשמוע ולקבל שלות בנושא הקומיקס - אתם מוזמנים לפנות אלי בכל שאלה. מבטיח להתייחס.

בברכה
עמית אופיר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה