יום שני, 15 בדצמבר 2014

איך לכתוב ספר מצליח? העקרונות החשובים ביותר לכתיבת ספרים עבור אנשים בעלי מומחיות בתחומים שונים

להזמנת הטמפלט לכתיבת ספר מדוייק ומצליח!
מרבית הסופרים ואנשים שרוצים לכתוב ספר בתחום המומחיות שלהם אינם יודעים כיצד לכתוב את ספרם בצורה שיטתית ולכן תהליך ההוצאה לאור של הספר אורך מספר שנים וכמו כן התוצר הסופי אינו משרת אותם בצורה האופטימלית, אינו נמכר בקלות וגורם לאכזבה, תסכול רב, בזבוז זמן וברוב המקרים כתוצאה מחוסר ידע בזבוז של כסף רב שמושקע במקומות הלא נכונים - כגון הוצאות לאור קטנות ש"עוזרות" לסופר להוציא לאור את ספרו אולם עושות זאת מהשיקולים הלא נכונים ומרצון להרוויח כסף על גבו של הסופר. בישראל כבר הבינו שיותר קל לגבות עשרות אלפי שקלים מהסופר בעבור הפקת ספר מאשר למכור כמות ספרים השווה לסכום זהה. כמו כן בשלב מאוד מוקדם מתברר לסופר שההוצאה לאור אינה שותפה אמיתית לספר ואינה באמת עושה את מה שדרוש כדי למכור את ספריו ולא משום שזהו תפקידה של ההוצאה לאור, אלא מכיוון שההוצאה לאור לא טרחה לעשות תיאום ציפיות עם הסופר וטענה שהיא מישהו שהיא ממש לא! וזה "מוכרת ספרים".

למען האמת מרבית ההוצאות לאור הקיימות בארץ הן למעשה חברות הפקה שיש להן הסכמים עם נותני שירותים שונים כגון עורכים לשוניים, מעצבים, מאיירים וכדומהוכל שהם עושים זה ללוות את הסופר לאורך כל התהליך. אינני מזלזל בכך כלל! סופרים רבים זקוקים לשירות זה אך הם אינם יודעים כי הוצאות לאור אלו אינן עסוקות במכירת הספרים ובבניית מוצר מנצח בשוק כל כך תחרותי אלא עסוקות ביצירת הספר כפי שהסופר רוצה להוציא אותו לאור וברצון לספק את מבוקשו כדי להגשים את חלומו להוציא לאור את ספרו בצורה היפה ביותר, המרשימה ביותר שיוכל להתגאות בפני חבריו ולקוחותיו שהוציא לאור ספר וכי הוא מומחה בתחומו (כלומר להציג אותו כאוטוריטה בתחום). 


 אותי באופן אישי זה מעצבן כיוון שאני חושב שאין לזלזל בידע וסופרים הם אנשים שיש להם המון מה לחלוק עם העולם והידע שלהם צריך להגיע ולהיחשף בפני מיליוני אנשים בעולם שיוכלו להיעזר בידע שלהם! ולמעשה ההוצאות לאור חוטאות לייעודן כיוון שהתסכול והמרמור אצל הסופרים מסיט אותם לוותר על חלומם ולרבל את המצב כפי שהוא - "סופרים לא יכולים להרוויח כסף" וכיוון שכך הם זונחים את חלומם להוציא את הספר הבא כיוון שהראשון נכשל כשלון חרוץ!



כסופר אני מזדהה עם הקושי שחווים הסופרים ובמהלך השנים עשיתי עסקאות שונות עם הוצאות לאור החל מהוצאות לאור קטנות ועד הוצאות לאור גדולות ואני יכול לומר כי למרות שהצלחתי למכור ספרים רבים עשיתי זאת כיוון שהייתי מעורב בצורה דרמטית במכירת ובקידום הספרים וכל זאת לא היה קורה אילו הייתי יושב רגל על רגל ומצפה שההוצאות לאור יעשו את העבודה עבורי. הכעס הגדול ביותר שלי להוצאות לאור (וגם זאת - רק לחלקן) היא שהן לרוב מתחמקות מלומר את האמת בפרצוף ומהבושה לומר את הנתונים האמיתיים הן גוררות אותנו הסופרים עם תשובות מתחמקות שגורמות לנו ומאלצות אותנו להאמין בהן עוד שנה ועוד שנה כיוון שתמיד יש להן תירוצים מפה ועד הודעה חדשה מדוע המספרים כל כך נמוכים למרות ההשקעה האדירה שהוצאנו בעבור הפקת הספרים והוצאתם לאור. בכל פעם הם יגידו לכם שעכשיו בדיוק המצב קשה וזה בדיוק סוף שנה ובחגים אף אחד לא קונה ותמיד ימצאו את הדרך לגרום לכם להוציא יותר כסף על שירותים שלא יספקו את התוצאות. מה גם שהעלויות שההוצאות לאור דורשות בעבור השירותים שלהן הן עלויות אסטרונומיות שלא ניתן להחזיר ואין שום סיבה לשלם אותן אם יודעים להשקיע את הכסף במקומות הנכונים!



זה תמיד מתסכל אותי לשמוע את המרמור של סופרים שסיימו לעבוד עם הוצאה לאור אחרי שלוש-ארבע שנים וכעת יש להם ספר "טנק" שאינו נמכר ותקוע להם בגרון עם מאות עותקים שהם לא מצליחים למכור לאחר ששילמו עשרות רבות של אלפי שקלים, השקיעו שנים מחייהם וכעת הם רוצים למכור אותו בעצמם אבל הם לא זקוקים ל"טנק", הם זקוקים ל"מכונית ספורט". הם זקוקים לספר מכיר שאפשר לקדם בקלות, ספר שיש לו קהל, תשתית מכירה שתאפשר להם למכור את הספרים וייעוץ ממשהו שהאינטרס שלו הוא שהם יצליחו! זה בדיוק כמו אותה טעות שאנשים עושים כשהם רוצים להתייעץ לגבי משכנתא והם מתייעצים עם הפקיד בבנק במקום להתייעץ עם מישהו שהאינטרנס שלו איך לעזור ללקוח להרוויח הכי הרבה!



הרבה מרגיז אותי שכיוון שאנשים לא מגיעים לייעוץ זה בזמן - הם מגיעים מותשים, מפקפקים, עם הרבה פחות אורך רוח ונשימה והם רוצים כבר לראות תוצאות כאן ועכשיו! ולרוב אין להם כבר כסף להשקיע בכך!

ולכן הם נמצאים במצב בעייתי.


מצב זה דומה לדייט. אתם פוגשים בחור או בחורה שעברו כל כך הרבה דייטים לפניכם שבמהלך כל הפגישה הם מספרים לכם את כל העקרונות שלהם, מספרים לכם על הפגישות הקודמות הגרועות שהיו להם ואומרים לכם שאין להם זמן להשקיע בכם כיוון שכבר "פגעו ודפקו" אותם בעבר... האם דייט כזה עושה לכם חשק? ברור שלא! היופי באהבה הוא שכאשר פוגשים את האדם הנכון כל הצלקות מחלימות ואם רגע לפני כן חשבתם שלעולם לא תוכלו לסמוך על מישהו או לאהוב כמו שאהבתם פתאום הכל נשכח ומתחילים מהתחלה...



לסיכום אם אתם רוצים להוציא לאור את הספר שלכם ולעשות זאת בצורה הטובה ביותר כך שהוא גם יימכר בקלות ותוכלו להרוויח ממנו כסף אני ממליץ לכם בחום להוריד את הטמפלט המיוחד שבניתי לסופרים שרוצים להוציא לאור ספר מומחיות!



הטמפלט יאפשר לכם לעבוד בתוך פורמט המיועד כבר להדפסה. ובו תמצאו את כל השיקולים מה לכתוב ספר,ף איך לבנות אותו נכון, ואת כל הסודות שצריך לדעת כדי לכתוב ספר בצורה הטובה ביותר ובמהירות!



ביחד עם הטמפלט תקבלו גישה לספרי "איך מכרתי מיליון ספרים" כך שתוכלו לראות כיצד השיקולים שבטמפלט מיושמים בספר וכמו כן תלמדו בספר זה איך לכתוב ספר מצליח, איך לבנות מערך הפצה, איך למכור ספרים ואיך לעבוד בצורה נכונה םע הוצאה לאור או לחילופין איך להוציא לאור את הספר בעצמכם. מכלול הכלים הזה יעזור לכם להבין מה לכתוב בספרים שלכם בצורה הטובה ביותר ולהצליח עם הספר שלכם ביתר קלות!



בנוסף תקבלו גם גישה להרצאה שלי על כתיבת ספר מומחה בשעה! בהרצאה תקבלו עוד כלים שיעזרו לכם לבנות את שלד הספר בצורה הטובה ביותר.



כל השיקולים האלו יעזרו לכם  לכתוב ספר הרבה יותר מדוייק שיעזור לכם גם למכור ממנו יותר עותקים ולהרוויח ממנו גם כסף וגם אוטוריטה.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה