יום ראשון, 2 במרץ 2014

איך למצוא את הייעוד בחיים ולעבוד ב"להגשים חלומות וליהנות מהדרך"

כשהייתי בן 32 לפני כמה שנים, עצרתי לרגע כדי להסתכל על חיי ולראות מה הספקתי לעשות עד אז, ומה עוד נותר לי להגשים. בסדנאות שאני מעביר בכל הארץ בנושא קומיקס, הגשמת חלומות ולימוד ציור אני לעתים משתף את הנוכחים בסיפור הוצאתו לאור של ספרי הראשון "חיפוש מחפש משמעות" אשר סלל ביחד איתי את הדרך והקריירה שלי להיותי סופר ומאייר. תוך כדי כך שאני חושב ונזכר בדברים
 שעשיתי, שחלמתי ורציתי, אני נזכר איך כשהייתי בן 6 קניתי בכל הזדמנות את הספרים עבי הכרס של דיסני ותרגמתי אותם בעזרת מילונים, רק בכדי להבין איך יוצרים את הציורים, את האנימציה ואת התנועה של הדמויות הכל כך מתוקות. אני נזכר איך הייתי אוסף כל ציור ותמונה מכל עיתון ומגזין שבו נתקלתי למן אוסף עצום של ציורים וקריקטורות.


באותו זמן החלום הגדול של חיי היה להיות צייר מקצועי ולעבוד בדיסני ביום מן הימים. כמובן שחלום זה נזנח במהלך הזמן ונזכרתי בו ביום ארעי אחד בזמן שאכלתי ארוחת בוקר בפונדק דרכים כלשהו בברזיל. זה קרה כשטיילתי לבדי, ובמשך שעה צפיתי במרתון של סרטי אנימציה של וודי ווד פקר ולא הפסקתי לצחוק. מסביבי ישבו טיפוסים שונים בגילאים מגוונים שזרקו לי מבט משתומם ומופתע מהעובדה שבחור בגילי צוחק מסרטוני אנימציה המיועדים לילדים... אז זה היכה בי! זה מה שמייחד אותי! זה הייעוד שלי! זה מה שאני צריך ללמוד כשאחזור לארץ, ורגע אחרי שהבנתי את זה - כאילו הכל נרגע - כל השאלות והבלבול של "מה לעשות בחיים" ו"מה ללמוד?" התפוגגו. לפתע ידעתי מה טומן לי העתיד!  

במהלך השנים ומאז שאני זוכר את עצמי תמיד אהבתי את המחשבה שאני יכול להגשים כל חלום שאחלום. מחשבה זו עיצבה אותי והנחתה אותי להיות עקשן ביותר ולהתמיד בכל דבר מה בו אני מאמין. זו הסיבה שכשהתחלתי את דרכי בתחום היצירה עם חלוקי הנחל המוכרים לכולכם הצלחתי להפוך תחביב ליצירה מסחרית בהיקפים כה גדולים עד שהייתי צריך להזמין את החלוקים מחו"ל, להעסיק עובדים ועבוד עם חברות הפצה גדולות שעשו עבורי את השיווק. הקשיים שנערמו בדרך היו אינסופיים אולם תהליך הלמידה שעברתי בדרך היה שווה זהב והייתי נחוש להצליח ולעמוד ביעדים שהצבתי לעצמי. 



 כמו כן דבר מוביל לדבר - והעבודה הקשה השתלמה לא רק בזכות הידע שרכשתי בתחום השיווק והמכירות אלא בתחום אחר לגמרי - תחום הציור. דרך העבודה עם חלוקי הנחל גיליתי את שיטת "לצייר בקלות" שבתחילה קראתי לה שיטת "4 השלבים". (מהר מאוד הבנתי ש"4 השלבים הנם רק חלקיק קטן מסך כל השיטה - מעין קצה הקרחון שאט אט התגלה לי) ושוב בדרך לא צפויה חלומי מגיל 6 - לעבוד בדיסני החל להתממש מבלי שאוכל לצפות שכך יקרה. לא רחוק היה היום שבו נפגשתי עם צוות העיתון הרשמי של דיסני בארץ ("עולמו של דיסני") שהחל להתעניין יותר ויותר בשיטת הציור עד שרכש את מדור הציור השבועי של "לצייר בקלות" ואפשרות לפרסם בכל שבוע כיצד אני מצייר את דמויותיי.

עם הזמן התגלגלתי למקומות חדשים, שותפים חדשים נקרו בדרכי ובכל פעם מחדש הוכחתי כי שיטת הציור שלי עובדת, כי המוצרים שלי נמכרים בהצלחה גדולה וכי יכולותיי בתחומים שונים כגון שיווק, מכירות, פיתוח מוצרים ותוכן הנן ברמה הגבוהה ביותר. ובכל פעם הרגשתי שאני מתקרב קצת להגשמת חלומי, ולרגעים מסוימים מתרחק. בכל פעם שדלת אחת נסגרה בפניי, דלת אחרת נפתחה. דלתות שלט ידעתי על קיומן, שלא דמיינתי כי הן כל כך קרובות, דרכים שנראו כמבויי סתום הפכו לנתיבי אוטוסטרדות מהירים שלקחו אותי למקומות שונים שחלקם קירבו אותי למטרה וחלקם הרחיקו אותי ממנה.



הקושי האמיתי היה לגלות מהי המטרה שלי ולדעת מי ומה אני רוצה להיות ולעשות בחיי. לקח לי יותר משנתיים להצליח להסביר מה אני עושה, מהו מחוז טרובדור ומהי החברה שיצרתי. אפילו לחבריי הקרובים, למשפחתי וללקוחות חוזרים היה לי קשה להסביר את כל האפשרויות הגלומות בעסק חלומותיי. ואין ספק שקושי זה נבע גם מהעובדה שרציתי לעסוק בכל מה שעניין אותי ולהתפרס על כמה שיותר מהצד האחד ומהצד השני - עקב העובדה שאת מה שאני עושה היום לא עשו לפני, לכן יצירת השם וקביעת אופי החברה היה משימה קשה מאין כמותה במשך זמן רב ביותר!

אין לי ספק שאיבדתי לקוחות רבים במהלך זמן רב עקב חיפוש עצמי של זהותי, כפי שאיבדתי לקוחות רבים גם בשנים בהן החלטתי שלא למכור יותר דבר לאיש ולמקד את האנרגיה שלי במציאת תשובות מהותיות אלו. במסע חיפוש שארך יותר משנתיים ואורך עד עצם היום השתנה אופיו של המותג טרובדור, אופיו של האתר הרשמי שלי ואף אופיו של סדר היום של עיסוקיי כמנהל המותג. כשלפני שנתיים לערך סיימתי את תהליך ההתבודדות של הפיתוח והתחלתי למכור זיכיונות לשימוש ביצירות ובדמויות שלי ליצרנים שונים. עשיתי זאת רק לאחר שהצלחתי לסכם את מטרת העל של החברה והעסק שבניתי למשפט אחד אליו אני שואף מהיום הראשון לעשייתי ויצירותיי והוא - "להסב אושר להמונים"! את מטרת העל הזו לא המצאתי - ראיתי אותה במאמר שערכו על דיסני - וכמו ברק זה הכה בי שכן חזון זה בער בעצמותיי ועכשיו שגיליתי אותו - ידעתי בבהירות מה עלי לעשות ובמה עליי להתמקד...

לפתע נוצר לו חלום חדש ישן שכזה - מטרת על אליה עלי לשאוף. וכמו אויר לנשימה בכל דבר שאני עושה היום זו אחת השאלות המהותיות והחשובות ביותר שאני שואל את עצמי לפני שאני ניגש לבצע או לתכנן. האם עשייה זו תקרב אותי לחזון שלי או לא!?

כיום ברור לי שמטרתי בחיים היא להפיץ את הידע שלי לכמה שיותר אנשים. שיתוף הידע שלי כבר היום עוזר למיליוני אנשים ליהנות מחיים עשירים יותר ושמחים יותר וביחד עם זה - אני חיי בצורה ובדרך שגורמת לי לאושר רב ומאפשרת לי לטייל ברחבי העולם ולקבל השראה ליצירת מוצרי מידע נוספים המייצרים לי הכנסה פאסיבית ומאפשרים לי ליצור מוצרים נוספים.

אם מעניין אתכם לדעת איך להפוך את הידע שלכם לכסף וביחד עם זה לעזור למיליוני אנשים ליהנות מהידע שלכם אתם מוזמנים לפנות אלי ואשמח ללמד אתכם איך תוכלו להתקרב יותר ויותר לייעוד האמיתי שלכם בחיים ולהפיץ את הבשורה שלכם בכל העולם!

כמו כן אתם מוזמנים לפנות אלי לגבי הרצאות בנושא אצלכם בחברה ובעסק.

2 תגובות:

  1. עמית אופיר, לא נותר לי אלא להוריד בפניך את הכובע, אתה מעורר השראה באופן שבו אתה תופש את החיים ומפלס דרך למרות ובגלל כל האתגרים בדרך. להגשים חלום - לא תמיד יש את האומץ לפעול, לפעמים נוח שהחלום בלתי מושג, יש תקוות שממשיכים לטפח והאכזבה אוכלת בלב שנים לאחר מכן. אבל לעשות מעשים, ולפעול למען הייעוד - זו הגדולה. אני כל כך מתחברת למה שכתבת על זה שאחת השאלות המהותיות והחשובות ביותר שאתה שואל את עצמך לפני שאתה ניגש לבצע או לתכנן היא האם עשייה זו תקרב אותך לחזון שלך או לא. זה בעיניי בפירוש לחיות את החיים במלואם באומץ ובמיצוי הפוטנציאל האישי. לא מובן מאליו. מעורר השראה! תמשיך כך!

    השבמחק
    תשובות
    1. הי כרמלה, המון תודה על התגובה החמה. ריגשת אותי ושימחת אותי. האנרגיה להמשיך בדרך נובעת משיתוף כמו שלך.. בכל פעם שאנחנו מקבלים חיזוקים זה מרגיש כאילו יש קצת פחות כוח משיכה וכל צעד נעשה קל יותר, טבעי יותר ותוך פחות מאמץ.. המון תודה, יום מקסים והצלחה גם בדרכך שלך...

      מחק