יום רביעי, 19 בפברואר 2014

האם אפשר לעשות כסף מספרים? ואיך לעזא... מתפרנסים מספרים, אומנות או יצירה?

שלום רב, שמי עמית אופיר ואני סופר ומאייר מאז שנת 2000. מאז ועד 2014 הוצאתי לאור מאות ספרים שכתבתי ואיירתי, ומאות רבות חוברות ומוצרים שונים אותם אני מפתח ודואג להפצתם בארץ ובעולם. המוצרים שלי נמכרים באלפי נקודות מכירה בעשרות / מאות אלפי יחי' מזה שנה. אני חי ונושם את עולם הספרים וההוצאה לאור, ההפקה והשיווק ולומד כל הזמן איך להתמודד עם הקשיים הבלתי פוסקים והשינויים המתמידים שיש בשוק זה.

כחלק מהייעוד שלי בחיים לעזור לכמה שיותר אנשים לחיות חיים טובים יותר אני גם מלמד אנשים איך למכור ספרים, איך לבנות מותגים ואיך ליצור הכנסה פאסיבית בחיים בכדי לחיות חיים טובים יותר ולהתקרב לייעוד האמיתי שלנו בחיים.


את דרכי התחלתי בשנת 2000 מייד כשהשתחררתי מהצבא ומאז ועד היום עברתי מסע ארוך ומרתק בו חקרתי ולמדתי את סודותיו של עולם הספרים. 
במהלכו גיליתי לא פעם כי בין כל ההצלחות שלי עשיתי המון דברים אותם יכולתי לשפר היום ואני עושה זאת ומשתפר כל הזמן. אני אדם של תאכלס. אומן של מספרים - יש המגדירים אותי האומן הכי עסקי שהם מכירים - וזו אכן הגדרה שאני חיי איתה היטב כיוון שבחרתי לעסוק באמנות ויצירה אבל על מנת לעסוק בכך צריך לדעת לעשות את הדברים בצורה עסקית ונכונה ואני כל כך נהנה מהשילוב של השניים.


כיוון שלא היה מי שידריך אותי בתחילת דרכי עשיתי המון הסכמים בעצמי,
התייעצתי כשיכולתי עם מומחים לתחומים שונים ואנשי הפקה מקצועיים איתם אני עובד עד היום.

היום כשאני מסתכל על חוזים והסכמים שעליהם חתמתי עם גופים שונים אני רואה שהיה לי לרוב מזל גדול. אני אוהב לקרוא לזה אינטואיציה - אך למרות המזל הגדול - מצאתי את עצמי לא פעם בסיטואציות בהן הדרך התארכה לי בצורה משמעותית, מכשולים שהייתי צריך לתקן ויכולתי לחסוך לעצמי זמן רב, כסף ובפעמים רבות גם נאלצתי לוותר על כיוונים מסוימים עקב עלות מול תועלת. לדוגמה: זכויות על שפות שונות לספרים שלי שנותרו אצל הוצאות לאור למרות שהן לא עשו דבר בכדי להוציא את הספרים בשפות זרות, מחירים גבוהים ששילמתי על רכישת עותקים של הספרים שלי, זכויות על מוצרים נילווים לספרים אותן הייתי צריך לשחרר מההוצאות לאור בכדי לבנות את העסק שלי ודברים שונים ומשונים שלא יכולתי להעלות בדעתי כיוון שאם עושים את ההסכם היום - מי יודע מה יקרה בעוד 5 שנים - אבל הידע שלי היום מאפשר לי לראות כל כך רחוק ובכך גם לעזור לאחרים לחסוך מעצמם מלחמות מיותרות, לאפשר הצלחות מרובות וכמובן גם לסייע בכל הנוגע ליצירת עסק ריווחי המאפשר הפצה רחבה ככל האפשר גופי שיווק שיעזרו ויקדמו את המכירות וכל זאת בכדי לאפשר לנו היוצרים, להתפרנס מהיצירה ופיתוח התוכן.



אינני אוהב לומר שניצלו את תמימותי - זהו טבע האדם - ובעולם בו החזק שולט עלינו לצבור ידע וכוח ולהגן על עצמינו - אף אחד לא יעשה זאת עבורינו - לפחות לא בחינם!

סיגלתי לעצמי אופי המזהה מכשולים והופך אותם לעוצמות - כך בניתי עסק שלם, מהמון טעויות ונסיונות - אחד על השני ואחרי כל כך הרבה ניסיונות לקחת ולמדתי איך עושים את הדברים בצורה טובה יותר, יעילה יותר ואפקטיבית.

כשאני מסתכל על רשימת האנשים שגרמו לי לקשיים בחיים אינני מסתכל עליה בצורה שלילית. אנשים אלו היו המקפצה שלי לחיים טובים יותר. זה לא שאני מודה להם על כך חס וחלילה אבל אני רוצה לקחת מזה את העוצמה שיש בי שהצלחתי להסיט את התסכול והקושי ולהפוך אותו לכיוון פרודוקטיבי שהוביל אותי להיות אדם טוב יותר והרבה יותר חזק.

אלו הם הדברים שחיזקו אותי שלב אחר שלב ואפשרו לי ללמוד בהדרגה את רזי המקצוע. כך מכרתי מעל מליון ספרים! כך הצלחתי לשבור את השיאים של עצמי ולהיוולד מחדש בכל פעם - חזק יותר ויותר יצירתי.

שוק הספרים בארץ ובעולם משתנה כל הזמן! מחירי הנייר, שירותים חדשים, הוצאות לאור נוספים,
אפליקציות חדשות ונתונים נוספים שיכולים לסייע בשיווק ומכירת הספרים שלנו.
כיוון שאני חיי יום יום את הענף אני נשאר מעודכן ולומד כל הזמן כיצד להמשיך ולהתקיים תוך השינויים הגדולים שמתרחשים כל הזמן.

כיוצר אני מזדהה עם הלקוחות אותם אני מלמד את משנתי ונוטה להביט מהצד משני הכיוונים כדי לראות כדאיות עסקית וכדי לעזור להם לבנות את התכנית הטובה ביותר עבורם כך שיוכלו גם הם להרוויח כמה שיותר ולהצליח אם יתמידו וילכו צעד אחרי צעד בהתאם להנחיותיי.  

אם אתם רוצים ללמוד איך להגשים את הייעוד שלכם ולהגיע להפצה עולמית לרעיונות ולמסרים שלכם בצורה האפקטיבית והמהירה ביותר - אתם מוזמנים ליצור עמי קשר על מנת שאבחן האם אוכל לסייע לכם להגיע לש וללמד אתכם מה צריך ותוכלו לעשות בדיוק כדי להצליח!

אם אתם רציניים בנוגע לעצמיכם - יש לכם מסר לעולם ואתם רוצים שישמעו אותו כמה שיותר אנשים אל תבזבזו עוד רגע אחד מחייכם מבלי להתייעץ איתי!
המחיר שתשלמו לי הוא הנמוך ביותר מבין המחיר שאתם משלמים בכל יום שאינכם מממשים את הייעוד שלכם!

אולי אוכל לחסוך לכם את כסף רב, טעויות מהותיות וזמן רב ויקר. אם ארגיש שאינני הכתובת וכי לא אוכל לסייע לכם - אוותר על הפגישה מראש ואיידע אתכם בכך ללא היסוס!


כמו כן אשתף אתכם בכל השיטות והדרכים בהן אני משתמש כדי למכור מעל מליון ספרים ומוצרים בישראל ובעולם בעזרת שיטות יעילות ואפקטיביות וכמובן כוח התמדה להמשיך בדרכי.

אשמח כמובן במפגשים לענות על השאלות שבוודאי יש לכם.

כמו כן - רוב האנשים אומרים לעצמם - כשיהיה לי ספר מוכן כדאי לפנות לעמית!
טעות מספר 1! אם אתם רוצים לעשות לעצמיכם את הטובה הגדולה ביותר - צרו איתי קשר לפני כתיבת הספר!
שם רוב האנשים מפספסים את ההזדמנות להרוויח בגדול ומוצאים את עצמם עם חלום ביד אחת והחמצה ביד השנייה. כדי לבנות בניין צריך יסודות חזקים - אל תעשו את הטעות הזו וצרו קשר ללמידה שתשנה את חייכם ואת צורת חשיבתכם באופן מוחלט!

על מנת להבין האם ניתן לעשות כסף מספריכם ובמידה שכן אז גם להבין איך עושים את זה ומהן הדרכים
בהן כדאי לפעול החל מהרגע שבו הספר יצא לאור הנה כמה טיפים ונקודות למחשבה אודות עולם הספרים בישראל.

אלפי ספרים רואים אור בישראל מידי שנה למיטב ידיעתי. זו כמות נכבדת ביותר של ספרים
ואם ננסה לחשב את זה בצורה יומית זה אומר שכל יום יוצאים לאור יותר מ 13 ספרים חדשים
לחנויות הספרים השונות ולמקומות שונים. נסו לדמיין כמה כתבי יד נשלחים להוצאות הספרים
ונדחים בכדי שבכל זאת יגיעו לסכום נכבד שכזה.

לעתים הוצאתו של ספר לאור כרוכה בעלויות רבות - במיוחד אם לא יודעים כיצד לפעול בנושא.
ההוצאות לאור הגדולות אינן מעוניינות להוציא לאור ספרים של סופרים שאינם מוכרים.
יותר מכך, הן אינן ממהרות לשלם עבור ההוצאות הנלוות להפקת הספרים שהם בכל זאת מחליטים להוציא לאור.
בשורה התחתונה הוצאות לאור הם גופים מסחריים והם אינם ששים להמר על כספם בהימורים
שלא יבטיחו להם בצורה מקסימלית רווחים נאים מהשקעתם.

כיוון שחסם זה (המימון העצמי של הספר) הנו החסם העיקרי של כותבים וכמעט כולם היו רוצים שהוצאה לאור תשקיע בהם את כל הכסף בספר ותשלם להם המון תמלוגים בתמורה למכירות הספר (למרות שאין זה בהכרח הדבר הטוב ביותר והרווחי ביותר עבורם), יוצא בפועל שרק הסופרים (הכותבים) שממש מאמינים בעצמם ומעוניינים להוציא את ספרם לאור ממשיכים בתהליך זה - גם אם המשמעות היא שהם יממנו את הספר בעצמם!

אם תנסו להוציא את הספר עם אחת מההוצאות הבינוניות - קטנות הדרך היחידה שבה הם עובדים זה שאתם תממנו את הפקת הספר והם יעשו לכם את ההפקה ואת תהליך ההפצה - שימו לב שכהוצאות לאור אומרות שהן אחראיות להפצה - אין זה אומר שהן תעשינה דבר על מנת לדחוף ולקדם את מכירות הספר - הן אינן יודעות איך לעשות זאת ואין להן עניין בכך כלל. הרווח שלהן מגיע לרוב מהסופרים עצמם ולא מחלוקת הרווחים עם הסופר.
הוצאות לאור מסוימות גם דואגות לייצר את הרושם כי הן בודקות את איכותו של הספר ורק לאחר שבדקו אותו הן תהינה מוכנות בכלל לקחת חלק בפרויקט אולם מאחורי הקלעים אין הדבר נכון בהכרח ולעתים זו אך ורק אחיזת עיניים בכדי לטפוח לסופר על השכם בכדי שירגיש טוב עם עצמו ועם העסקה. לא פעם הגיעו אלי כותבים שטענתם הייתה שההוצאה לאור החליטה להשקיע בהם! כשירדתי אתם לפרטי העסקה ראיתי מיד כי מדובר בהונאה וכי הסופר התמים רואה רק את חלומו מול עיניו וקל מאוד לתעתע בו ולרוקן את כיסיו מבלי להחזיר את התמורה לכיסוי הוצאתו. עסקאות אלו נולדו בכדי להיכשל - עוד לפני שנוצרו! וצריך לדעת מה עושים כשיש לכם הסכם מהוצאה לאור - כדאי לתת למישהו שמבין בזה לעבור עליו ולתת לכם את הדגשים הנכונים בכדי לסגור את העסקה. עורכי דין אינם הכתובת הנכונה - כיוון שהם עוסקים בהיבט החוזי והמשפטי ולא בהיבט הכלכלי שלכם! עלות של קריאת הסכם כזה ופגישה לייעוץ יכולה להפוך את כל העסקה לכדאית עבורכם, מצד אחד לחסוך לכם כסף וזמן רב שילך לאיבוד, לחסוך מכם חלום שילך לאבדון ומצד שני לפתוח נקודות מסוימות למשא ומתן עבור שמירה על הזכויות שלכם להמשך העבודה שלכם - קדימה! 

כשתתבקשו לשלם בעבור תהליך הפקת הספר תיאלצו גם לחתום על חוזה עם ההוצאה לאור
ובשלב זה אם אינכם מבינים ומכירים את תחום הספרים אתם עלולים למצוא את עצמיכם חותמים
על חוזה בינוני ובמקרים אחרים – חוזה גרוע שלא יאפשר לכם להרוויח מהספר כמו שהייתם יכולים או מעוניינים.
לשם כך אתם מוזמנים להיעזר בשירותי הייעוץ שלי בדבר הדרך הנכונה לכם להוצאת הספר שלכם.
תוכלו להגיע עם חוזים שקיבלתם ונעבור עליהם יחד וננסה להגיע לנקודות החשובות
שיכולות לשנות את כל התמונה ולהטות אותה לכיוונכם כך שלא תאבדו את הזכויות החשובות ותמקסמו את הרווחים שלכם, אם אתם מאמינים שהספר שלכם אמור למכור עותקים רבים - תדאגו להגן על עצמיכם בצורה האפקטיבית ביותר.

ליווי אישי שלי אתכם בתהליך לסגירת הסכם מול הוצאה לאור המעוניינת בספר שלכם תוך שימוש בשיטות השיווק שאותם אלמד אתכם יכול לעזור לכם אפילו לקבל תשלום עבור רכישת הזכויות על הספר שלכם כפי שאני עושה בעסק שלי עם ספריי. תהליך הליווי שלי ייתן לכם כלים חשובים, ידע רב וכוח לנהל את המשא ומתן בצורה הטובה ביותר מול הגוף שמולו תעבדו או ייפתח לכם דלתות ואפשרויות לערוצי הכנסה שעליהם באופן וודאי לא חשבתם או הכרתם לפני הפגישה איתי. בצורה זו תוכלו  להרוויח הרבה יותר מהספר שלכם וליצור לעצמיכם ערוצי הכנסה פסיביים מרובים שיאפשרו לכם ליצור יותר ולהתקרב יותר לייעוד שלכם בחיים!

שלא כמו הוצאות ספרים בתהליך הלמידה ובפגישות הייעוץ אתי - אני בצד שלכם וכל מה שמעניין אותי בהיכרות אתכם זה ללמד אתכם להצליח! לעולם לא אפזר לכם הבטחות שהספר שלכם יימכר בקלות.
להפך – בליווי התהליך אסביר לכם בדיוק מהם המכשולים שבהם תיתקלו ואיך מתגברים עליהם במידה ונתקלים בהם. כמו כן אשתף אתכם בדרכים לא מקובלות בהן ניתן לפעול כדי להגדיל את המכירות ולשפר את תהליך ההפצה והמכירה של הספר של הספר ואעזור לכם לבנות את התכנית הטובה והמתאימה ביותר עבורכם התואמת את היעדים שלכם והרצונות שלכם בכדי שתוכלו לממש את עצמיכם בצורה הטובה ביותר. 

בעלי ההוצאות לאור מודעים לרצון העז של הכותבים הצעירים המעוניינים להוציא את ספר הביכורים שלהם
ומנצלים את העניין להגדלת האחוזים, המחיר של הפקת הספר ונתונים שונים בהם הם יודעים להשתמש לטובתם.

לסיכום: האם ניתן להרוויח כסף מהספר הראשון שלכם אענה כך:

  1. במידה ותדעו להכין את עצמיכם היטב ולייצר הישגים לספר ועבורכם תוכלו לייצר עסקאות רווחיות ביותר.
  2. אם תדעו לנהל משא ומתן טוב תוכלו להשאיר לעצמיכם המון הזדמנויות להרוויח מהספר שלכם.
  3. במידה ותערכו תכנית חכמה למכירת הספר" תוכלו להעריך כבר בתחילת הדרך כמה כסף צפוי לכם בשלב הראשון של מכירת הספר, דבר שיעזור לכם במימון הספר והחלטות חשובות שתוכלו להחליט בהמשך הדרך.

לספר יש חשיבות רבה כמקור להכנסה נוספת, פסיבית ואקטיבית בחיים ואם תדעו להשתמש בו בצורה יעילה וחכמה הוא יוכל למנף אתכם ולפתוח לכם דלתות חשובות ביותר בקריירה שלכם.

על מנת להבין כיצד תוכלו לעשות זאת גם אתם
צרו קשר ואשמח להיפגש אתכם למפגש ייעוץ והכוונה התואם את הצרכים שלכם. 
  
אשמח לשמוע מכם ולקדם אתכם לכיוון אליו אתם מעוניינים להגיע וללמד אתכם את כל סודות המכירה והאסטרטגיות שלי ולעזור לכם לבנות מערך הפצה עולמי שימנף אתכם וייקח אתכם לשלב הבא!

שלכם
עמית אופיר

2 תגובות:

  1. כמי שקיבלה כל כך הרבה בשיחה אחת, לא ארוכה, עם עמית, אני יכולה בהחלט לומר שחוץ מהכישרון והיצירתיות יש לו עצות נהדרות!.
    בזכותו אני החלטתי ללכת לכיוון היצירה והציור, יש לי ספר בתהליך ואני לא מפסיקה לפצות על כל השנים בהן "דחיתי סיפוקים" ומציירת בלי סוף!!

    השבמחק
  2. רציתי לומר המון תודה. ריגשת אותי ושימחת אותי מאוד.
    מרגש לראות את הדברים שאת יוצרת. אשמח לסייע בכל דרך לקידום האומנות והיצירה שלך - הדברים מקסימים ואני ממליץ לכולם להציץ... https://www.facebook.com/pages/%D7%90%D7%95%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%AA%D7%99-%D7%90%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%AA%D7%99/608762369168770

    כמו כן אם תרצי להשתלב בפרויקט השיעורים הפרטיים שלנו כמורה - יהיה לי העונג.
    סופש מקסים והמון הצלחה בדרכך הייחודית
    שלך
    עמית

    השבמחק