יום רביעי, 15 במאי 2013

למה רוב הסופרים לא מצליחים להתפרנס מספרים או להרוויח כסף?

ישראל - עם הספר. ובכל זאת המספרים מדברים. רוב הסופרים בישראל לא מצאו עדיין את הנוסחה הנכונה להרוויח מכתיבה ופרסום ספרים. אם תשאלו מאה אנשים מה הם חושבים על מקצועם של הסופרים בישראל התשובה המוחלטת שתקבלו היא שסופרים בישראל זו לא עבודה ואין בה כסף, כולם נשענים על אותן כתבות שהוצאות לאור בישראל עושקות את הסופרים ואלו המסכנים הם קורבנות המקבלים שקלים בודדים על מכירת כל ספר. ובכן מצב הספרים בישראל ובכלל בעולם הוא שבכל יום יוצאים ספרים חדשים וכולם יוצאים אל אותן החנויות שלא מצליחות להכין את כמות המידע על המדפים, כיוון שיש מספר "ידיים" בדרך ממפעל הייצור עד שהספר מגיע לצרכן הסופי הספר הופך להיות יקר ומגיע עד לכדי סכומים לא מתוארים של עד אפילו 70-100 ש"ח. זו הסיבה שחנויות הספרים החלו לצאת במבצעי ה - 4 במאה ששברו לנו הסופרים את השוק וכמובן גם לעצמן. חנויות הספרים כיום, ההוצאות לאור וגם הסופרים מתחרטים על היום שבו יצא המבצע לראשונה כיוון שעבור הצרכן הסופי - מאותו היום אין דרך חזרה.

הרבה מה"סופרים" הם אנשים שהחליטו לכתוב ספר כדרך אגב. פונות אלי המון אמהות שחשבו על רעיון לספר, רעיון שנולד כיוון שהן חוות אותו עם הילד שלהם. סיפור שהמציאו וסיפרו לילדים הלוך ושוב יצר עבורן את התחושה שאם הילד שלהם אהב את הסיפור כנראה גם ילדים אחרים יאהבו אותו. ומשם זה נולד, מרעיון הן מיישמות והופכות אותו לספר מודפס. לרוב הרעיון הוא אכן מצוין, אין מבחן טוב יותר ממבחן השטח. הבעיה הגדולה שאנשים שעושים דברים כדרך אגב, אינם מקצוענים בתחום כיוון שיש להם כבר עבודה ועניין זה הופך עבורם יותר לפרויקט ולא לדרך קבע. רוב הדברים שעושים בצורה זו אינם יכולים להבשיל לידי מקצוע ולכן אינם מצליחים להבשיל. לרוב הניסיון הראשון לא יחזיר את ההשקעה העצומה ופרט לסיפוק האדיר הפרויקט ייכשל מבחינה מסחרית. וכך - אדם שהחל לחלום, יצר רצף של פעולות אינסופיות ויצר מרעיון שהיה לו מוצר פיסי וממשי - כנראה יוותר על חלומו ולא יוציא ספר נוסף.


כיוון שאני רוצה לדבר במאמר זה על סופרים אתייחס לאנשים שעוסקים בכך לפרנסתם. לפחות כאלו שיש להם יותר משני ספרים. מדוע אם כך הסופרים האמיתיים לא מצליחים גם כן להתפרנס מספרים.

הציצו בכמה מתוך רבי המכר שלי הנמכרים בעולם בהצלחה!

      


לכך יש המון סיבות וכנראה שגם אם אכתוב על כך ספר שלם לא אצליח למנות את כולן.

אולם הנה כמה סיבות חשובות לכך שרוב הסופרים מפסידים כסף ואינם פועלים בצורה מסחרית שיכולה לייצר עבורם פרנסה ראויה.  

1. רוב הסופרים אינם יודעים למכור. סופרים מעדיפים לרוב לכתוב ואינם יודעים כיצד לגשת לעולם המכירות. כולם יודעים שהכל טמון בשיווק. הספרים יכולים להיות מדהימים אולם ללא שיווק טוב - גם המוצר הטוב ביותר לא יגיע לידי הלקוחות. 

2. סופרים שבכל זאת מצאו ערוץ המשווק אותם תקועים גם הם כיוון שהיום אין גוף מסחרי אחד שיוכל להתחייב כלפי לקוחותיו על תוצאה של מכירה - אפילו לא אחת. עקב כך חברות השיווק לעולם לא יהיו החברות שאיתן תוכלו להגיע לאן שאתם רוצים.

3. חנויות הספרים - חנויות הספרים לא עובדות כיום עם הסופרים, כך שגם אם יש סופר המעוניין לקדם את עצמו ואת ספריו לרוב החנויות הפרטיות כבר עובדות בצורה מסודרת עם הוצאות לאור ומפיצים גדולים ועל כן יעדיפו שלא למכור את סחורתכם אלא אם תעבדו דרכם.

4. הסופרים אם כן, נזרקים מאחד לאחר וכעת נמצאים במעמד הקשה מנשוא - של לחפש שותף שיהיה מוכן לעבוד ולמכור את ספריו. אולם גם ההוצאות לאור רוצות להרוויח מכל התהליך ועל כן הן תבקשנה מכם להשקיע את כספיכם (לרוב בצורה מופרזת) כדי שהרווח שלהן יהיה מהפקת הספרים ולא מהמכירות. הן אינן חושבות בשלב זה שהספר יחזיר את ההשקעה אולם לעולם לא יגלו לכם את זה - להפך הם יספקו לכם את התחושה שהספר שלכם הוא הדבר הבא, וייצרו את התחושה שהן תעבודנה עבורכם ובשלב זה נראה לכם כי סגרתם את ההסכם הכי טוב שיכול להיות לכם. ובכן עבור רוב הסופרים אין מצב רחוק יותר מהמציאות מאשר מצב זה.
השקעתם את כל כספיכם בהוצאה לאור או בגוף אחר שעליו אתם סומכים ולא קיבלתם אף לא התחייבות אחת לתוצאות!

אף לא קיבלתם הבטחה אחת כי הספר יגיע לחנות הספרים, אמנם חברת סטימצקי החלה לעשות כך ובתוך ההסכם שהיא עורכת אתכם הם מתחייבים לשים את הכסף שלכם על המדפים אולם הכסף שהם גובים כבר משקלל את היותכם על המדף - והסיכוי שתחזירו את הכסף שלכם אינו עומד לטובתכם, אלא אם יש לכם יחסי ציבור טובים או רב מכר שיהיה להם קל למכור. שוב שלא באשמתם, השוק מוצף בספרים ורק מעטים זוכים להצלחה, מכירות ופרסום.

אז איך בכל זאת תוכלו להרוויח מהספרים שלכם? 
מה צריך לעשות כדי להיכנס לעולם הספרים מהדלת הצדדית - זו ששמה אתכם קצת מעל כולם ונותנת לכם יתרון על פי מתחרים רבים?

אשמח לעמוד לשירותכם.

במשך למעלה מ 13 שנים אני לומד את השוק ואת ונותן לפעולות שונות ללמד אותי איך הן משפיעות על התוצאה
עד כה הוצאתי מאות מוצרים לשוק בישראל ובעולם, מעל עשרות מספריי הם רבי מכר עולמיים הנמכרים בהצלחה בכל העולם והכי חשוב - אני מחויב לתוצאות! כמה בעלי הוצאות לאור אתם מכירים שיש להם רקורד כזה ומוכנים להתחייב לכם על התוצאות - אם אתם מכירים מישהו כזה - אשמח לפגוש אותו.

אני כל כך בטוח בעצמי כיוון שהתשובה הפשוטה היא שהוצאות לאור אינן יודעות את התשובה ולא יודעות איך לספק לכן תוצאות!

אם אתם רוצים שהספר שלכם יהיה מצליח אתם מוזמנים לפנות!
אינני מבטיח הבטחות - לא כל מי שמגיע אלי יזכה להיות לקוח שלי - אבל אלו שאבחן ואחשוב שאוכל להוביל לידי התואר הנכסף "רב מכר" יזכו ליהנות מאסטרטגיית המכירות שלי ולקבל אינספור דברים שאין בשום מקום אחר.


אם אתם רציניים לגבי עצמיכם ולגבי ההצלחה שלכם - צרו קשר בטל 077-5251925 / 050-2374195
ואשמח לבחון אם יש מקום לכך שאתחייב בפניכם על הצלחה של הספר שלכם ושלכם.
בברכה
עמית אופיר - סופר, מאייר ובעלים של ההוצאה לאור "רב מכר" ההוצאה לאור היחידה והראשונה בישראל המחויבת לתוצאות ולא לדיבורים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה