יום שבת, 18 ביולי 2015

פרויקט בריאות / צעד 1 - ההחלטה / איך להוריד 13 קילוגרמים ולחזור להיות חטוב ושרירי? איך לשמור על המשקל ולחיות חיים מאוזנים ובריאים

במשך שנים אני קרוב לתחום הספורט ואף מגדיר את עצמי בראשי כספורטאי למרות שבפועל כבר שנים שאינני עוסק בספורט כלשהו בצורה שוטפת. למעשה במציאות העניין מתנגש עם העובדה שאני עובד הרבה מהבית ומול המחשב. בנוסף לזה בחודשי החורף תמיד התקשיתי לעשות ספורט, לצאת מהבית ולהתחיל פעילות ספורטיבית כשקר. עניין זה גרם לכך שבחודשי החורף הייתי מעלה כמה קילוגרמים ויוצא מכושר והחל מהראשון לאפריל הייתי מתחיל שוב לצאת יותר, להתאמן ולהוריד את עודף המשקל שצברתי במשך החורף.

צולם ביום ההולדת שלי 37 - ב 16.7.2015 / משקל 83 ק"ג - רואים שרוב המשקל נמצא בבטן
תמונה זו צולמה כאשר לא הכנסתי את הבטן וגיליתי זאת לאחר מכן! רבים לא יודו בפני אחרים שהם מכניסים את הבטן כאשר מצלמים אותם אבל כאשר ראיתי את התמונה הזו החלטתי החלטה! אני יודע שאינני שמן אולם הפרויקט הזה
החל לא כדי להרזות אלא כדי לשפר את איכות חיי עוד ועוד..

במהלך המאמר אני כותב שאינני רואה את עצמי כשמן אלא כמי ששם לו אתגר לשפר את איכות חייו
ואת הבריאות שלו. עקבו אחריי ותראו כיצד אני עושה זאת שלב אחר שלב!
נוסחה זו אינה מומלצת לאיש ולכן בשנה האחרונה החלטתי להתייחס יותר ברצינות לעניין זה ולהפעיל עליו את אותם עקרונות שאני מפעיל על תחומים אחרים בחיים שלי כדי להגיע לתוצאות רצויות. הריבועים שלי בבטן נראים כשמתסכלים היטב אבל במשך שנים הם מכוסים בשכבת שומן שלא הצלחתי להסיר עד כה. 

ביום ההולדת האחרון שלי (16.7.2015 - גיל 37) החלטתי בתחום זה דורש את ההתייחסות שלי בצורה רצינית בה אוכל לנתח את העניין לעומק ולהבין כיצד לשמור על משקל אופטימלי, כושר לאורך כל השנה וחיזוק השרירים שלי בצורה שתאפשר לי לשמור על תכונות ההישרדות שלי כגון יכולת לטפס, לקפוץ, לרדוף אחרי, לברוח מפני, להתגונן מפני וכו' ולשם כך אני זקוק להיות בשיא הכושר שלי בכל רגע נתון.

חשוב לציין כי אורח חיי עד כה היה במשך שנים לחיות בנהנתנות כלומר מעולם לא עשיתי דיאטות, מעולם לא אסרתי על עצמי לאכול משהו, אינני בררן לגבי אוכל ואני אוכל למעשה הכל, מעדיף שלא לאכול בשר כשאני בסביבה הביתית שלי אולם אינני מסרב לכל סוג של אוכל כאשר אני מתארח אצל אחרים. ולכן החלטותיי בהמשך אולי עשויות להפתיע אתכם.

ביום ההולדת האחרון עליתי על משקל אחרי שנים שלא עשיתי זאת. בחתונה שלי שנערכה לפני 3 שנים המשקל שלי היה 80 קילוגרמים. חריגה קטנה יחסית למישהו בגובה 1.74 אולם מאז אני מעלה שניים שלושה קילוגרמים ומוריד אותם בהתאם לעונה בשנה וכך גם השנה - כשבדקתי הפעם המשקל הראה 83 ק"ג

ההחלטה שלי היא להגיע למשקל האופטימלי שלי שכרגע עבורי הוא 70 ק"ג כלומר להוריד 13 קילוגרמים ולהפוך אותם לשרירים, גמישות, כושר טוב יותר ואולי הכי חשוב מתכון לאורח חיים יציב וקבוע. כל זאת מבלי לפגוע באיכות החיים שלי, בדברים שאני אוהב לאכול.

בשבועות הקרובים אפרט לכם יותר על האופן שבו אני פועל כדי לעשות זאת ואשמח לשמוע מכם תגובות.

אני יכול לספר לכם כבר שאתמול הגדרתי לי תוכנית ראשונית לפעולה ובהמשך אדייק אותה בדיוק לצרכים שלי כדי שלא תכביד עלי אלא תהפוך את חיי להרבה יותר טובים, מדויקים ובריאים.

כרגע המשימה נראית לי פשוטה ביותר אבל אני זוכר שברגעי רעב וחולשה הדברים שברורים לנו עלולים להיות מעורפלים יותר ואם אין לנו "למה" גדול שיהיה לנו ברור יהיה לנו קשה להמשיך במשימה.

לכן הדבר הראשון הוא לא מה לאכול ומה לא לאכול - אלא למה בכלל אני רוצה לשמור על הבריאות שלי.



כתבו לי מה אתם חושבים, אחלו בהצלחה ושתפו את הפרויקט עם החברים כדי שגם הם יוכלו לשפר את אורח חייהם :)
שלכם 
עמית אופיר

















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה